Bio

Zilele trecute, butonand televizorul, am auzit niste parvenite de la TV ce se laudau cu petrecerea de Anul Nou. Au fost la o pensiune Bio din Austria, unde penrtru o suma piperata, au dormit in niste casute din lut, cu geamuri facute din besici de porc si au mancat numai bio.
Cat de parvenit poti sa fii, ca sa platesti o caruta de bani pentru a dormii in casa celor mai oropsiti tarani din Romania. Nici la noi, cel mai sarac om, nu mai are geamuri din besica de porc, ci isi cumpara un geam, insa case de chirpici inca se mai gasesc.
Discutand stirea asta cu un domn profesor, ne-am gandit la o noua piata in constructii pentru parveniti bio, dar mi-am amintit si de proiectul celor de la Arhitectura de la Waseda.
Prin vara, cu putin timp inainte sa plec, cei de laboratorul de arhitetura, din subsol, undeva pe langa locul in care noi ieseam afara la aerisit, studentii construiau niste pereti traditionali. Pe o rama din lemn, au impletit niste fire de bambus, pe care apoi le-au umplut cu chirpici. Au facut o compozitie din pamant, paie tocate marunc si fecale animale (era un miros ingrozitor in tot campusul), pe care au amenstecat-o bine cu un mixer din acela pentru beton dar inainte l-au mixat in picioare (exact cum se face si la noi), pe care au pus-o pe tesatura de pe cabru si au lasat-o la uscat la soare.
Nu stiu ce s-a intamplat apoi cu peretii aceia pentru ca la un moment dat au disparut, dar mai mult ca sigur au fost testati sa se vada ce rezistenta au. Au lucrat pe ploaie, pe soare, pe vant. Nu i-a oprit nimic si determinarea lor, m-a impresionat atunci
In fiecare zi am facut poze la stadiul proiectului, iar acum mi-am amintit de ele si m-am gandit ca ar fi un lucru interesant de impartasit cu voi.










Pe curand...

Comentarii

Postări populare