Psycho - Piesa de teatru

Acum patru ani am inceput sa urmaresc Bates Motel, un serial inspirat din filmul Psycho, serial ce anul acesta ajunge la final, si care, din pacate, sunt cam in urma.  Odata cu serialul asta am inceput sa sap in fenomenul Psycho, asa ca am citit  cartea proasta, ce l-a inspirat pe Hitchock sa realizeze capodopera cinematografica.
In aceasi perioada aparuse si filmul despre cum regizorul a facut acest film, si astfel mergeam pe un drum de nista despre acest fenomen cult, Psycho. 
Pentru ca era deja pe cercetatea fenomenului am vazut si celalalte filme inspirate din carte, insa eram din ce in ce mai dezamgit de toate celallte tentacule. Ajunsesem la concluzia ca Hitchcock a fost un geniu ce a facut din cacat bici.
Patru ani mai tarziu, intr-o zi de luni, am vazut pe facebook o postare despre o noua piesa de teatru jucata la Apollo 111. Irina Spiridon propunea un horroz muzical inspirat din cartea lui Robert Block. Apollo 111 propune o idee ce merge destul de bine afara, insa nemaintalnita la noi, piese de teatru ce se joaca doar o perioada limitata de timp. Tema acestei stagiuni e filmul, Voiam de mult sa ajung la acest nou teatru si acum era ocazia. Asa ca weekendul trecut, plin de emotie si bucurie intelectuala am ajuns sa vad piesa. 
Am stat mult pe ganduri daca sa scriu acest articol, avand in vedere ca in ultimul timp nu prea am mai scris pe blog. Psycho lui Iris Spiridon e una din cele mai fucked up piese de teatru pe care le-am vaut, piesa ce nu stiu daca mi-a placut sau nu. Isvan Teglas, cel care il joaca pe Norma Bates, e genial, Restul, e confuz. Piesei ii lipseste cu siguranta ceva. Poate e umorul, poate e o echipa mai buna de actori. Dar ceva lipsea. Nici sala de teateu nu a ajuta. Apollo 111 arata bine, chiar foarte bine. Insa nu e o sala buna de teatru. Nu se vede nimic, Panta amfitreatrului e prea mica si toata piesa m-am chinuit sa vad ceva, printre capetele spectacorilor confuzi. Era foarte cald, ca na, parte din actori apareau nud pe scena si nu trebuia sa le fie frig. 
A fost ciudat, mi-as fi dorit sa imi placa, insa nu mi-a placut. Degeaba incerci sa faci altceva, cand nu intelegi Altcevaul. Imi pare rau, dar Psycho nu e un proiect reusit, Si am aflat asta pe barba mea, la premiera.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare