Cum scriu femeile?

Domnule profesor, 

Nu mi-ați fost profesor în liceu, dar de la elevii dumneavostră știu că afirmați că femeile nu scriu bine
Informația asta se pieduse în unul din sertărașele minții mele, dar a ieșit la suprafață după ce fetele de la Black Button Books au lansat  Dragă Virginia. La evenimentul de la Teatrul Apollo, în timp ce le ascultam pe invitate, mi-am adus aminte de ceea ce afirmați dumnevostră, cunoscut critic literar de în orașul de provincie în care m-ma născut.  
De vreo trei ani urmez niște ateliere de scriere creativă. Acolo, din 20 și de persoane, 10-15% suntem bărbați (adică 2-3). Iar femeile care vin acolo (avocate, economiste, doctorițe etc) scriu dumnezeiește.

Ultima dată când am fost acasă, v-am văzut în parcarea unui supermarket, funați o țigară în spatele mult mai tinerei soții, care căra coșul de cumpărături.
Atunci m-am decis să fac un experiment. În primele trei luni ale anului să citesc numai cărți scrise de femei. Până acum, nu am făcut niciodată  împărțirea asta pe sexe. Știu că sună ciudat, dar pentru mine Lavinia Braniște este un scriitor bun și nu o femeie așa cum Binder este un scriitor prost. Niciodată nu am împărțit lumea pe sexe și o lungă perioadă am crezut că generația mea e la fel ca mine. Dar nu e. Știu, sună rușinos, dar eu nu am crezut că mai există hărțuire sexuală sau diferețe făcute pe  sex.  Da, în bula mea nu se întâmplă așa iar în incocența mea am crezut că toți Millenialii sunt așa.
Vedetele seriei de cărți se voiau a fi Virginia Wolf - O camera doar a ei și Dragă Virginia. Dar au fost altele două. Din cele 12 lecturi, pot spune că africancele scriu bine, că Braniște nu dezamăgește, ca Veronica e cea mai puternica voce feminină a generației ei, că Diana Bădica merită toate premiile luate anul ăsta și că vreau să o cunosc pe Adriana Bittel.
Dar vedetele au fost Tara Skurtu - care m-a făcut să dau o șansă poeziei și Corina Sabău - Și se auzeau greierii, care m-a făcut să plâng cu sughițuri în ultimul meu zbor (cine știe pentru cât timp).
Deci, domnule profesor. Dacă nu ați citit niciuna din cărțile astea, sau niciuna din autoarele contemporane, de aici sau din lumea asta mare, vă recomand să o faceți. Îmi doresc din toată inima să nu fiți un misogin ci doar un intelectual arogant de provicie cu complex de semi-zeu.

Cu drag,

Horea (băiatul Liviei)

Comentarii

Postări populare