Treceți la conținutul principal

Jurnal de calatorie - Vaslui - Ziua 3

Astazi ne-am dedicat ziua Husilor si imprejurimilor orasului.
Nu stiu daca stititi dar cand intrii in Husi treci din 300 in 300 de metrii de 4 treceri ferate, iar pe strada unde e episcopia sunt vreo 5 scoli si licee. Astea doua lucruri mi s-au parut foarte amuzante.
Asa ca prima oprire a fost la Episcopie unde moda e sa tii biserica inchisa, ca doar e episcopie, lucru pe care il stiam insa am fost baiat destept, am dat niste telefoane si a venit cineva si ne-a deschis biserica.
Apoi ne-am plimbat prin oras, sa il desoperim, insa caldura ne-a grabit si ne-a totopit.
A doua oprire a fost la Manastirea Dimitrie Cantemir, unde teoretic trebuia sa fie biserica consturita de domnitorul ce da si numele manastirii, insa biserica a fost reconstruita in urma cu cativa ani. repictata de "niste baieti din Suceava ce au fost si prin Cipru si prin Grecia" si asta "a cam suparat pe cei de Vaslui"
Pe drumul de intoarcere ne-am oprit si la Manastirea de la Moreni, manastire ce maine avea hram si era o mare nebunie pe acolo, pregatiri, forfota. Ce mi-a placut mult a fost modul in care biserica a fost inglobata in chilii, formand un tot unitar. Acolo se afla si o biserica veche de lemn, ce pastra niste urme de pictura in exterior, insa nu am gasit pe unde sa ajungem la biserica, ea fiid orecum in spatele noului complex si nu era nici o poarta ca sa intram in curtea vechii biserici.
Si pentru ca era prea devreme sa ne intoarcem la Banca am zis sa vedem si manastirea de la Parvesti . Drumul a fost ingrozitor insa a meritat. Biserica a fost refacuta in secolul XIX, pe locul uneia din sec XVI. Este o biserica tipica celor romanesti din lemn, cu prinderile realizate, din lemn, fara inchieri metalice, totul din lemn. Din pacate, din cauza unor tasari inegale la teren, biseica e un pic lasata pe partea stanga, si inbinarile sunt desfacute, astfel pe acolo patrunde apa si se degradeaza si mai repede. Insa biserica este un menument al mestesugului, unul din lucrurile pentru care fac facultatea si masterul pe care le fac.
Apoi am mai oprit si la Podul Domnei, un pod din piatra, de la inceput de secol XIX, un pod frumos cu trei arce.
Incep sa imi schim parerea despre Vaslui, pacat ca maine plec.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare de pe acest blog

Balada câcatului moțat

Mărgineanu spunea: Viața e ca părul din cur, scurtă și plină de căcat.

Balada câcatului moțat este una din primele poezii pe care le-am învățat când eram mic. Nu știu dacă era chiar așa, cum o voi scrie mai jos. Ceea ce voi scrie este o combinație din două variante pe care le-am găsit pe net, o variantă ce seamănă cu ceea ce știam eu.

A fost odată un căcat
Micuț obraznic și moțat
Și îl stimau căcații toți
Căci el era cel mai cu moț
Dar într-o zi
Un câine mic şi pricăjit,
S-a dat la el şi... la halit.
A stat un pic, l-a rumegat
Şi l-a făcut din nou căcat.
Era micuţ şi fără moţ.
Râdeau de el căcaţii toţi.

Morala...
Să nu fi mare şi moţat,
Că o s-ajungi din nou căcat.

Pe curând...

M-a facut mama model

Nu mai e un secret ca m-am transforat anul asta. Am slabit 20 si ceva de kilograme, am inceput sa alerg, intr-un final am mers si la sala. Cu alte cuvinte mi-am schimbat modul de viata. Pe langa asta, multe alte lururi s-au schimbat in 2016, an ce a fost destul de pin si de greu pentru mine. Exista doua persoane ce sunt responsabile pentru schimbarile astea si ele sunt Alice si Andrei. Fara cei doi de A nu reuseam sa fiu aici, acum, asa. Stiu ca nu vor lauri insa si-i merita si le multumesc enorm pentru impulsionare, ajutor si incredere. Anul trecut, in articolul ,deja traditional de anul nou, imi doream ca in 2016 sa am grija de imaginea mea, sa slabesc si sa merg la sala. S-au intamplat astea insa lupta nu e terminata. Mai am de dat jos, mai am de modelat. Si de aceea pentru 2017, continui jocul asta al narcisismului si imi doresc sa devin mai increzator in mine, mai focusat pe problemele mele, mai egoist cu timpu meu liber si mai atent cu mine. Ca sunt multe cicatrici ce trebuiesc…

Fluturele monarh si fluturele vice-rege

Fluturele monarh este cea mai raspandita specie de fluturi din America de Nord. Traiesc 8 luni, masculii mor dupa imperechere iar femelele dupa depunerea larvelor. Pana sa se transforme in fluturi se hranesc cu planta unde au fost depuse ouale, laptele cainelui (sau iarba fiarelor), o planta ce ii ajute sa se transforem in omide colorate, sa isi creeze un cocon puternic si sa ajunga fluturi. Planta cu care se hranesc contine substante toxice pentru vertrebrate, de aceea pasarile nu ii mananca.
Fluturele vice-rege, seamana izbitor cu cel monarhm doar ca are doua buline negre pe spatele aripilor. El nu este toxic, dar pentru ca seamana atat de mult cu monarhul, pasarile se feresc sa il manance.
Din aceasta poveste a naturii putem trage multe concluzii sau crea chiar fabule....
Pe curand...