Bulgogi

Sunt sigur ca exista cam atatea retete de bulgogi, cat retete de sarmale. Si din sumedenia asta de retete, eu am gatit-o pe cea pe care am invatat-o la Seminarul de gatit din cadrul Zilei Coreene, organizat de Mabasada Coreei de Sud in colaboare cu Centrul de Studii Asiatice din cadrul URA. Despre evenimentul de atunci am scris aici. Astea fiind spuse, nu vreau sa aud comentarii de genul nu se face asa, nu e asta reteta buna. Am urmarit in proportie de 90% reteta prezentata atunci de bucatarul corean invitat, dar am adaugat si/sau modificat ingrediente, dupa reteta din cartea de bucate primita la acel eveniment si dupa o reteta de pe un vlog de pe youtube.

Pentru 4 portii (sau trei mai mari) aveti nevoie de:
- 600 de grane de carne de vita - pulpa sau antricot  (eu am folosit pulpa) congelata
- o ceapa alba mare
- un praz (in reteta de la seminar au folosit ceapa verde, insa in cea din cartea de bucate e praz)
- 4 ciuperci mari (intr-un din retete foloseau ciuperca bruna, in alta nu aveau cipuerci, iar in a treia foloseau cipuerci brune si champingnon - eu am folosit 4 ciuperci champignon ca brune nu am gasit)
- un ardei iute
- marinada. Marinada se face din 6 linguri de sos de soia, doua linguri de zahar, o jumatate de lingura de miere de albine, o lingura de ulei de susan, 2 linguri de ulei de gatit (floarea soarelui sau rapita), doua linguri de vin rosu (asta e adaugata din reteta din carte), 30g de usturoi pisat, sare, piper.
- susan

Carnea congelata se taie fasii subtiri, ce apoi se adauga in marinada si se lasa acolo, intre 30 de minute si o zi. Eu am lasat-o peste noapte, ca sa fie mai bine patrunsa. Oricum, dupa ce tai mai bine de jumatate de kilogram de carne congelata, nu iti mai trebuie nimic. Eu am facut besici la degete si dupa o zi, inca ma doare incheietura degetului mare.
Dupa ce ati marinat carnea, va apucati de gatit.  Ceapa se taie julien, de 1-2 mm grosime, ciupercile in felii, prazul felii de 1 cm si ardeiul iute pe diagonala,
In tigaie se pune ulei si apoi legumele, in ordinea urmatoare: ceapa, prazul,ciuperca si ardeiul iute, 

Se condimenteaza cu sare si piper si cand incep usor sa se inmoiaie se adauga carnea cu tot cu marinada.
Cand mancarea e aproape gata se presara susan, se amesteca bine si se mai lasa un minut la foc mic

Eu am servit-o pe pat de salata verde. Nu e obligatoriu sa o serviti asa, insa mi-am amintit ca de fiecare data cand mergeam la gratar corean, ni se aducea salata verde rece si umeda, in care infasuram fasiile fierbinti de carne pe care le ridicam pe pe foc,

Pofta buna!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare