Atena, ziua 4

M-au ajuns blestemele. Ma dor picioarele de mor si m-am bronzat cu ochelari.

Cu toate ca e luni am avut noroc si am vizitat tot ce aveam de vizitat. Am ajuns in sfarsit la Templul lui Zeus. Aici m-am simtit cel mai bine. M-am umplut de energie si nu as mai fi plecat de acolo.
Dupa templu ne-am dus sa vizitam Benaki Musseum, un muzeu de arta, istorie si etnografie, infintat de un om de cultura atenian, Antonis Bemaki. In muzeu se gaseau obiecte din antichitate, colectie de icooane incepand cu secolul 12, picturi si o parte etnografica.
Dupa Benaki am plecat la cantina sa mancam. Ne-am plimbat un pic prin campus, am mancat cu 2 euro si ne-am intors in oras sa vizitam Cycladic Art Musseum. Aici nu a mai fost moca, si in primul corp al muzeului era o colectie temporara a unei babe nebune fraceze ce avea majoritatea operelor inchinate tzatzelor. De la tempera pana la bronz, tzatze peste tot. La etaj erau proiectii cu documentare cu marea artista sclerozata. In corpul nou, unde exista expozitia permanenta am realizat ca au meritat cei 2.5 euro. Primele doua etaje erau cu anticihati, apoi, urmatorul etaj ne prezenta mestesugul operelor antice. Expozitia era destul de hi-tec. Monitoare tuch-screen, dulapuri cu informatii secrete si panouri intregi cu explicatii practice. La etajul 4 se afa o expozite de cultura cipriota insa acolo era o conferinta. Cea mai interesanta explozitie era cea de la etajul 5, ce era o expozite a indeletnicirilor grecilor antici. In capatul salii era un proiector unde erau proectate filme de 30 de secunde cu etapele importante ale Greciei antice: nunta, nasterea, educatia, sportul, armata, filosofia, politica.. Undeva in dreapta se vedea intr-o firida un monument funerar. Cand m-am apropiat si am intins capul spre el, ca mi se parea cam in ceata, a disparut si a aparut un film, proiectat pe perete, despre ritualaul inmormantarii. Monumentul funerar era o proiectie 3d. La parterul muzeului se mai afla o expozite a unei artiste britanice, exponatele fiind facute din ciorap umplut cu fan.
Am uitat sa va spun ca azi erau manifestari si am trecut printre politisit mascati, cu scuturi, masini blindate si toate cele.
In final am mers sa caut suveniruri, m-am targuit, am ajuns la jumatate de pret la breloace (era 3 euro unul) si am plecat spre Hard Rock Cafe. Am ramas dezamagit de celebra cafenea. Se intinde pe 3 nivele, insa doar la parter se servea, restul erau inchise pentru ca nu era lume. Parterul trebuia sa fie inchinat lui Elvis, dar mare chestie nu era, etajul 1 era cu motoare iar la 2, muzica pop.
Am renuntat la programul de seara pentru ca sun frant. Maine imi pierd ziua pe drumuri.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare