Ruptura

44# Schimb de generatii

Saptamana trecuta mi-a spus maica-mea ca ar vrea sa citeasca ceva scris de un scriitor contemporan, care e in voga acum si m-a intrebat ce am care sa nu fie ebook (inca nu o pot convinge sa citeasca pe kindle). Mi-am adus aminte ca aveam in biblioteca prima carte de Dan Lungu pe care am cumparat-o in anul 1 de facultate.
Cateva zile mai incolo, uidandu-ma prin biblioteca mare, am vazut vreo trei carti de Corneliu Stefanache. Am intrebat-o cum scrie, si i-am spus ca spre rusinea mea nu am auzit de el pana atunci si mi-a spus sa iau Ruptura, ca e cea mai buna,
Corneliu Stefanache era la moda cand mama era cam de varsta mea si de o discutie despre Ruptura s-a imprietenit cu tata, deci, cu ale cuvinte, cartea asta e responsabila pentru existenta mea.

Citind cartea asta mi-am dat seama cat de mult s-a schimbat Romania in 30 de ani. Nu vorbesc numai de regim, ci si despre modul in care se scria atunci si despre temele romanelor. Ruptura mi-a adus aminte de Ingerul de ghips a lui Breban. Doar ca de data adta nu m-am plictisit ca la romanul lui Breban. Romanul prezita o lume a intelectualilor din Iasi, o lume ce nu pare atat de sofisticata, atunci cand intri in adancuri, ci e plina de parvenitism. Stefanache ironizeaza oarecum intelectualii de carton, aparuti datorita carnetulului de partid si prezinta o lume ce putrezeste din interior, incetul cu incetul.
Cred ca tema romanului e motivul pentru care eduturile nu mai publica aceasta carte. Cu toate ca este scrisa foarte curat si bine, subiectul nu cred ca intereseaza prea tare pe tinerii de azi. Genratia optzecista e o generatie de scriitori foaete buni, dar din pacate foarte putini au resusit in nebuloasa de dupa 90. Ce e cel mai trist e ca noi, Generatia Y, copiii Generatiei X (ce s-a hranit cu optzecisti) nu o sa cunoastem prea bine acest fenomen si datorita acestei rupturi intre generatii, aceasta perioada a literaturii nu primeste atentia cuvenita. Si e ironic oarecum, ca am realizat aceste lucruri citind un roman care se numeste "Ruptura"
Pe curand...

Comentarii

Postări populare