Angajare de clovn - Teatrul de pe Lipscani

E pentru a doua data cand vad piesa Angajare de Clovn. Si e pentru prima data cand vad o piesa de teatru de doua ori. Eu nici la filme nu prea ma uit de doua ori, nici macar o carte nu o citesc de mai multe ori. Cu greu ma uit la un film facut dupa o carte, si de obicei, atunci observ diferentele.
Asa am facut si aseara, cand am fost la Teatrul de pe Lipscani. Am comparat Angajarea lor de clovn cu Angajarea de la Teatrul Bacovia. Nu am vrut sa fac asta, dar asa a functionat creierul meu.
Pentru inceput vreau sa spun ca Teatrul de pe Lipscani e wow. Nu stiu cine se ocupa de el, dar arata foarte bine. Incepand cu foaierul, continuand cu barul Muse si toaletele. Asa glamorous trebuie sa arate un teatru. Sala mare a teatrului, meh. Lambriurile de lemn de pe pereti nu sunt cea mai reusita alegere. Un lambriu poate sa ofere clasa unui spatiu, insa aici s-au ales niste placi patrate, lacuite foarte intens, delimitate de linste margini albe. Arata ca faianta. Zici ca esti intr-un laborator de chimie, unde in loc de faianta alba s-a ales una maro, care imita lemnul. E mare pacat pentru ca restul e perfect: tavanul, scaunele, scena. Toate arata foarte bine.


De cand am ajuns in Bucuresti, am avut un singur gand. Sa merg la teatru si sa vad marii actori pe scena. Nu ca actorii din provincie nu sunt buni, doar ca sunt curios sa vad in actiune oamenii pe care i-am vazut la televizor. De exemplu, Magda Catone. Nu mi-a placut niciodata. In filme si seriale e prea tratala. Vorbeste tare, sacadat si  cu prea multa intonatie. Insa aseara, in rolul lui Nicollo a fost geniala. Mi-a placut foarte mult si rolul asta i s-a potrivit manusa. A fost interesant sa il vad pe Ionel Mihailescu in rolul lui Filippo. A fost foarte diferit fata de Fillipo Adelinei Perjoiu. A avut maturitate, s-a simtit suferinta batranetei in el.
Cand am vazut Angajare de Clovn la Bacau, persoanjul meu preferat a fost Peppino. Eliza Neomi Judeu, a conturat un personaj minunat. Paul Chiributa, cel care il juca pe Pepinno acum ,nu s-a ridicat la nivelul lui Judeu. De aceea, aseara mi-a placut cel mai mult de Nicollo.
Si daca tot fac comparatii, pot spune ca decorul de la Bacau mi-a placut mai mult decat cel de ieri, in schimb costumele de aici au fost mai bune. Oricum se vede ca piesa de pe Lipscani a avut parte de un buget mai mare.
Ultima piesa de teatru scrisa de Visniec inainte de exilul la Paris, a fost jucata pe Lipscani, in cadrul proiectului "De pe scenele teatrelor tarii". Mi-ar face mare placere sa vad si o piesa de la TMB jucata acolo. Evenual, Varciorova, Carantina, ca tot nu am reusit sa il vad niciodata in Bacau.

Comentarii

Postări populare