Bagajul cultural si Eurosvisonul

Ma uitam zilele astea pe siteul oficial al Eurovisionului si ascultam piersele din concurs. Sunt cateva cazuri in care au castigat piese cu influente folclorice: Turicia si Grecia au castigat asa, sau in alte cazuri a castigat ceva de mare impact, ca transexualul Dana International, Rockerii de acum cativa ani sau piesa cu mesaj de pace de acum 2 ani. In rest e vorba de hazard. Rusul a castigat anul trecut cu o piesa mai slabuta decat cea de acum cativa ani, cand a pierdut, in favoarea rockerilor, insa promvarea piesei si ideea unei piese compuse de un om din echipa lui Timberland, i-au adus reusita.
Noi nu ne-am lupat niciodata pentru o Eurovision. Mereu cantecele au fost mediocre, probabil nici macar compuse pentru concurs, cu cateva mici exceptii, cand am si ocupat locuri in top5 (2 sau 3 ani.) Anul asta mi-a atras atentia piesa moldovenilor pentru ca isi promoveaza cultura, muzica populara, istoria. Noi nu am facut nicodata asta. Noi am promivat muzica cu influente americanesti, melodii ce se vor hituri, dar numai aici. Melodia Elenei are ceva influente latino si cica blacanice, insa nu promoveaza nimic din cultura noasta, ci poate doar femeile frumoase.
Asa ca mi-as dorii sa castige Moldova.





Priviti diferenta...
Pe curand...

Comentarii

Postări populare