joi, 21 august 2014

Copiii arborelui de Jacaranda

Acum un an si ceva am vazut pe pagina de facebook a editurii Polirom titlul asta. Mi-a placut coperta mult si faptul ca era un roman scris de un iranian, fiind el scris in engleza, de un emigrant - pentru mine tot persan era. Am cautat cartea asta in draci pe net, pe site-uri de ebook-uri, pe torrenti si nimic. Asa ca acum o luna si ceva, cand am intrat intr-o librarie, si m vazut-o pe raft, am cumparat-o.
De obicei cand imi doresc mult sa vad un film sau sa citesc o carte, raman dezamagit de ea. Asa s-a intamplat si acum. Posibil ca daca o citeam inainte de Cartea Soaptelor, imi placea mai mult.Cartea prezinta povestea unei familii, distrusa de revolutia extremista ce a avut loc in anii '70- '80.
Daca incep sa spun ca extremismul religios, si ca orgoliul asta pentru religie nu face bine, iarasi o sa imi sara lumea in cap si o sa spuna ca am ceva cu religia. Nu, am ceva cu cei de la conducerea institutiilor ce se ocupa de religie. Cu ce e mai bine acum acolo dupa o relovutie ce a distrus monarhia, exprimarea libera in arte, pentru a ajunge un stat religios? Puteau sa fie musulmani dar fara ca sa aibe Koranul ca si constitutie, ca in Turcia, dar nu, au vrut extremism.
Povestea cartii e tulburatoare, insa mie mi s-a parut ca autoarea a pus prea mult accent pe scenele cand familia era impreuna si era armonie, decat pe scenele din lagare. Posibil ca aceste scene sunt mai importante pentru ea, ca istorie a familiei, insa mie mi s-a parut plictisitor sa citesc pagini intregi despre matusa ce manca curmale si bea ceai (scenele astea le prezinta mai bine Bozganian in cartea sa). Mi-ar fi palcut sa mearga pe latura pe care a mers Hwang Sok-young in Printesa Bari - daca tot ne-am dus de-a lungul timpului, cu o familie distrusa de politica unei tari.
E o carte interesanta si cred ca am avea multe de invatat de la Sahar Delijani cand o sa vina la FILIT, in toamna. Ced ca o intalnire cu publicul cu ea, e un castig. 
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)