Confession of a Yakuza

18# Probabil una din cele mai mai cunoscute carti despre Perioada Showa

In urma cu aproximativ doi ani (fara o saptamana) pe cand citeam Yakuza Moon, am dat de cartea lui Junichi Saga (n. 1941), medic si scriitor japonez, celebru pentru scrierile lui despre pacientii sai si experientele sale de viata.
Confession of a Yakuza a ramas uitata in Kindle-ul meu pana de curand, cand am facut o mica curatenie pe acolo si am dat de ea. Am zis ca trebuie sa o citesc mai ales, acum cand ciresii infloriti m-au facut melancolic si mi-au reamintit de Japonia mea.
Yakuza si perioada Showa, in special cutremurul Kanto sunt niste subiecte din istoria recenta a Japoniei ce ma intereseaza destul de mult. 
Romanul lui Saga spune povestea unui pacient de-al sau, un fost sef de banda Yakuza, ce in ultimile luni de viata, se confeseaza doctorului sau, lasand sa-i cunoasca povestea. Eiji Ijichi bolnav de ficat vine regulat pentru infiltratii la doctorul sau, autorul, si ii povesteste viata sa, din momentul in care a plecat din orasul natal, unde tatal sau era un important om de afaceri, pentru a incepe o noua viata la Tokyo. Incepe ca vanzator de carbuni, se imbolnaveste de sifilis, povesteste despre cutremurul Kanto, initierea in  banda Yakuza din Asakusa, numeroasele arestari si povestile din inchisoare, Al doilea Razboi Mondial si despre cum ajunge seful undei benzi de mafioti care se ocupa cu pariurile din zona Asakusa.
Confession of a Yakuza e o carte foarte interesanta, despre partea mai intunecata a Japoniei, in anii incare tara se afla intr-o perioada destul de tulbure. E o carte ce merita citita de toti pasionatii de Japonia dar si de cei care vor sa cunoasca cate ceva despre istoria recenta a acestei tari.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare