Lampa cu caciula

37# Teama

Am avut cartea asta wishilt pe elefant foarte mult timp. Mi-am cumparat-o si apoi am descoperit ca o primisem cadou intr-un set de e-book-uri, pe care le aveam de la un cititor. Am salvat-o in kindle si a stat acolo mult si bine, pana sambata, cand in drumul de la Iasi la Bacau, am inceput sa vad ce carti mai am necitite si m-am decis sa o incep pe asta, pentru ca era un volum de proza scurta.
Dar de ce imi era teama sa incep sa citesc cartea? Pentru ca citisem Trimisul nostru special, si ramasesem dezamagit. 
Dar de data asta lucrurile nu au mai stat asa. Povestioarele din Lampa cu caciula mi-au placut foarte mult. Preferata mea a fost prima din volum, Ursoaica Lili si Balena Goliat, dar si celalalte 8 au fost foarte bune. Forin Lazarescu ne prezinta niste povesti ale unor oameni simpli, de la tara, intr-un spatiu parca uitat de timp, de presiunile externe.  Cred ca faptul ca personajele sale sunt oarecum independente de istoria sau evenimentele politice din spatiul romanesc. Cu alte cuvinte, sunt satul de povestile in car personajele sunt marcate de comunism sau de viata in blocuri gri. Aici, la tara, viata e altfel. Si lumea pare oarecum fericita in tristetea ei.
Povestirea care da titlul volumului, a fost pusa pe pelicula de Radu Jude, in 2006, intr-un scurtmetraj care a castigat o sumedenie de premii pe plan local si international.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare