Disgrace

Dupa ce am citit romanul lui Coetzee am avut senzatia ca ceva nu e in regula. Am crezut ca poate nu am fost pe aceasi lungime de unda cu scriitura asa ca am spus ca e bine sa vad si ecranizarea romanului. Filmul australian il are pe John Malkovich in rol principal iar in rolul fetei sale, pe debutanta sud-aficana, Jessica Haines.
Iti ia ceva vreme sa intri in atmosfera filmului si initial mi s-a parut ca jocul actoricesc este destul de prost. Insa apoi am realizat, ca de fapt asta a povestea. Personajul principal e plictisi de viata si nu mai gaseste placere in nimic. Fata sa, este captiva in Afica de Sud si crede ca daca ar pleca de acolo, nu ar gasi fericirea ce ii lipseste. Am realizat, vazand filmul ca Lucy sufera oarecum de Sindromul Stockholm. 
Eu sunt o persoana care mereu e incantata de lucruri si poate de accea nu am inteles din prima personajul principal. Ajuns la o varsta, acesta nu mai gaseste satisfactia in nimic si cand trece peste reguli impuse pentru a simtii ceva, isi da seama ca nu se merita, si ca ceea ce simte e fals. Romanul si filmul e de fapt o poveste despre acceptul ca esti mort interior.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare