marți, 1 septembrie 2015

Iepurii nu mor

46# Cartea ce mi-a starnit curiozitatea

O matusa de-a mi-a mi-a rocomandat cartea asta printr-o postare pe facebook. Sincer, initial, nu am considerat sa o citesc. Insa apoi mi-a spus o pritenena ca a citit un alt roman de-l lui Savatie Bastovoi si ca scrie bine.  Dar nici asta nu m-a convins. M-a convins povestea lui de viata, pe care am citit-o dupa ce o profa din generala mi-a spus ca e cam extremist in gandire.
Savatie asta e in prezent calugar in Trasnistria. Provine dintr-o famile de atei si pana in liceu nu a crezut in Dumnezeu. Revelatia divinitatii a avut-o cand a fost internat la Socola, unde s-a apucat sa scrie si poezii, elev fiind la liceul de arta Octav Bancila din Iasi. Apoi a dat al facultate in Timisoara dar a renuntat si s-a calugarit.
Iepurii nu mor e un roman despre copilaria in Moldova URSS-ista, o copilarie cu pioneri si munca patriotica, cu onoare si dragoste pentu URSS-ul salvator.
Se vede ca e scris de un om cu probleme psihice. Mi-as fi dat seama de asta si daca nu as fi citit ca a fost internat la Socola. Trece usor de la o stare la alta si de la un plan la altul. Personajul principal, Sasha e destul de instabil emotional, mic, sfrijt, mediocru si cu tendinte sinucigase.
Nu e un roman melancolinc, nu e un roman anti-comunist, e un altfel de roman despre o copilarie asa cum a fost ea.
Pe curand,,,

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)