Festivalul Ambasadelor

Inceputul lunii septembrie a fost definit de Festivalul Ambasadelor. Sau cel putin asa trebuia sa fie in teorie, daca te luai dupa promovarea de care a avut parte acest festival.
Cand esti un ONG care se asociaza cu Ministerul de Externe, toata lumea iti promoveaza festivalul, fie el si un mare fas. Cred ca aceasta suite de evenimente, patronata de Ministerul de Externe, a fost cea mai mare dezamagire a mea in materie de festivaluri.
La Biblioteca Nationala, ambasadele si-au adus posterele prafuite ce promoveaza tara, unul, doua costume nationale si eventul cate un cufar ceva, le-au lasat intr-un coltisor si asta, cica era standul tarii respective. De exemplu, Tailanda avea niste poze cu niste orhidee si cu niste maimute ce se pupau bot in bot. Vernisajul asta mi-a adus aminte de posterele ingalbenite si cu semicercuri de cafea de la Ambasada Romaniei de la Tokyo.

Intr-o sala de cinema Ambasada Japoniei a rulat filme. Ei atat stiu sa faca. Una- doua mai dam un film. Nu e singura data cand organizeaza proiectii de filme si sincer, mi s-ar fi parut mai interesant sa faca si altceva in cadrul acestui festival.
A doua parte a festivalului s-a desfasurat in fata Palatul Copiilor. Acolo nu am ajuns. Pe hartie arata bine, insa m-am temut sa nu fie la acelasi nivel cu evenimentele de la la Biblioteca Nationala, sa ma umplu iar de spume si sa ma plictisesc.
Cea mai interesanta parte a acestui festival a fost expozitia de la Galeria Galateca, unde Ambasada Coreei de Sud a facut o treaba foarte buna, Coreea de Sud e pe un val crescator in popularitatea tinerilor din Japonia iar guvernul de la Seoul ofera foarte multe burse de studii si investeste mult in promovarea culturii lor. Hands of Korea propune o isotrie a costumelor populare Coreene, a panzei lor traditionale si a hartiei traditionale. Un eveniment foarte reusit. Ambasada Coreei a realizat ceva interesant, dupa ani in care vechea conducere nu facea nimic pentru promovare.

Am facut cateva poze in scurtele mele vizite la Festival si le-am pus pe pagina de facebook a blogului, AICI.
Daca sunteti pasionati de cultura Coreana, in weekend are loc un eveniment foarte misto, la Universitatea Romano-Americana.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare