Jurnal de calatorie-Ziua 1(28.06.09): Surpriza din Soars

Desigur ca mama a visat sau si-a dorit din toata fiinta ei sa plecat la 7, cel tarziu 7 jumate dar am plecat la 9 abia, ca ne-am lungit la vorbe si la benzinarie si a trecut timpul.
Asa ca pe la 1 am ajuns abia in Brasov, se asfraleaza pe o bucata de drum si am mers mai greu. In Brasov am vizitat-o pe Doina, o buna prietena de-a mamei din liceu, o tipa vestic preocupata de kilogramele ei in plus pentru ca este proaspat sotie de francez pensionar.
Mama s-a cam spart in figuri in franceza cu Daniel, in timp ce eu am schitat un simplu zambet, un bonjour si un aurevoir.
Am oprit si singura noatra destinatie, Fagaras, unde am vizitat cetatea, ce gazduieste si un muzeu de istorie si etnografie, o colectie de arta si o expozitie provizorie cu si despre bisericile din zona. Am fost cam dezamagit de mizeria din orasi si de proasta organizare a cetatii. In cetate era si o taverna dar mirosul de restaurant de doi bani ne-a ferit sa ramanem acolo.
Cazarea o aveam la Soars. Aici vom petrece vreo 3 nopti. Drumul din Fagaras pana in satul asta tipic apusean e destul de prost iar in sat nu e curent. Asa ca am avut emotii pana a ajunge la Andrada's Home, pensiunea unde suntem cazati.
Dar hop si surpriza. Conditiile sun excelente dar nu conteaza conditiile cat conteaza si gazada care este deosebita si cu care am stat de vorba ore intregi pentru ca ii place la nebunie accentul nostru. La pensiune, ce e formata din casa parinteasca si doua extensii, mai un cuplu de pensionari francezi, cam speriati de bombe, ce par destul de incantati de agroturismul romanesc.
Gazda ne povestea ca aici agroturismul a inceput devreme, cam imediat dupa revolutie, odata cu "Initiativa satelor", o miscare ce incerca sa salveze satele romane, prin agricultura si turism. In programul turistic in care sunt prinsi pe harta Romaniei Soars e scris cu litere la fel de mari ca Bucuresti asa ca prima destinatie, dupa Bucuresti, a acestor turisti dornici de experiente diferite de ale lor, este aceasta localitate. De aici viziteaza Sibiul, Brasovul, Sighisoara si localitatile apropiate pentru a afla mai multe despre cultura tarii noastre.