Jurnal de calatorie- Ziua 4(31.07.09): Reconfigurarea traseului

Am plecat la 9 de la Anca luandu-ne ramas bun de la Andrada's Home, de la Anca, Andrada si cei doi olandezi si bicilcetele lor, cu care vorbisem cu o seara inainte.
Anca ne-a spus ca la Mergindeal e centrul tarii, doar ca oamenii de acolo nu stiau nimic de acest monument ce ne anunta de centrul tarii insa am descoperit o frumoasa biserica fortificata. Biserica ne-a fost deschisa de o fetita frumos bronzata cu niste ochi verzi patrunzatori,ce ne-a prezentat biserica si ne-a condus in turn. Am fost singurul care am ajuns acolo. Mama a renuntat repede iar Ilinca apoi. Dit turn tot Merghindealul era mic, si aranjat frumos.
Continundu-ne drumul am descoperit in satul alaturat si monumentul ce atesta centrul tarii. Am uitat sa ma uit pe GPS sa vad exact latitudinea li longitudinea, lucru pe care il regret, insa am facut poze.
Daca in Brasov exista drumuri proaste, in Sibiu sunt pararele cu coordonatele GPS de pe harta asa ca ori de cate ori reaparea drumul pe harta, Marcel ne anunta "Reconfigurarea traseului". Si drumul nostru a inceput sa fie plin de esecuri. La Agnita era sarbatoare si in zi de sarbatoare biserica lor era inchisa probabil ca toti fugisera la tiribombe si colacei. Si drumul de acolo spre Hosman, ce teoretic trecea printr-un camp insa practi era vreo cateva sute de metrii mai incolo. Dar de geaba, ca biserica era inchisa, domnul cu cheia era plecat la Sibiu iar inlocuitorul lui, la fel iar prima moara mecanica din tara de acolo nu am putut s-o vedem pentru ca doman ce se ocupa de ea avea telefonul inchis.
Cisnadia este un orasel cochet, in centrul caruia troneaza o frumoasa biserica fortificata. Se vede ca biserica este in oras pentru ca era foarte bine aranjat locul. Pe 1 august incepe si festivalul, Noaptea cetatii, concerte, manifestari artistice, simpozioane. Ghida de la muzeu, o pustoaica nu cu mult mai mare ca mine, era plina de sigtir si ifose necovenindui ca mama a corectat-o si ca a pus-o la punct.
In sfarsit am gasit o biserica pictata de fratii vietii, adica Grecu. In Mohu se afla cea mai frumoasa biserica a lor, a carei pictura a fost reconditionata.
Am crezut ca innebunesc urcand dealul la cetatea din Cisnadioara. Si ne-am grabit pentru ca mai aveam 20 de minute pana se inchidea. Insa ghida nu era, erau doua lezbience germance, ce se gadileau si jucau una cu alta pe banca din cetate, un mosulica barbos posibil artist, arhitect sau istoric ce avea un superb aparat foto.
Si intr-un final am ajuns la destinatie, la Rasinari, la doman Iliuta, unde am stat si anul trecut o noapte.