Jurnal de calatorie- Ziua 5(o1.08.09): "Nu dorm sub patul tau sa te stiu"

De dimineata am simtit febra musculara si toata ziua nu s-a lasat uitata. Prima oprire a fost la Simnic, vizitand o cetate. Am avut de urcat o droaie, insa nu ne mai grabeam ca la Cisnadioara. MA ardeau picioarele de la febra dar nu m-am lasat. Cetatea aflata in ruina era locatia pentru o nunta. Un imens cort alb se inalta intre ziduri, inconjurat de alte cateva mai mici. O locatie superba la aproximativ 20 de km de Sibiu. Ne-am invartit pe acolo incercand sa nu deranjam pe cei ce lucrau de zor la aranjarea nuntii si am plecat mai departe spre Biertan.
In drum am oprit sa pozam turnul inclinat din Rusi, insa din cauza copacilor mi-a fost imposibil sa-l prind intr-un context favorabil. La Bietan se afla o cetate fortificata, parimoniu UNESCO, cu trei randuri de ziduri si nenumaroase turnuri dintre care inchisoarea matrimoniala, locul unde erau inchise cuplurile ce nu se mai intelegeau, pana la inpacare. Am ajuns acolo la 12 fara un sfert iar la 1 se inchidea o ora pentru pauza de masa. Dupa ce ne-am invartit in jurul cetatii, am descoperat un restaurant medieval, superb, unde am luat si noi pauza de masa. Scaune din lemn masiv, cu piele, ce aminteau de jilurile medievale, mese mari, armuri, sabii, sulite si tablouri cu domnite si cavaleri pe pereti, mancare oarecum medievala, foarte buna si accesibila si o atmosfera de neuitat. Cetatea a fost cred ca unul din cele mai frumoase lucrui pe care le-am vazut insa am ramas dezamagit de mizeria de acolo. Daca tot se ia o taza unica de 5 lei, puteau sa faca macar curat sa nu mai spun ca nu aveau ghid pentru romani ci doar pentru germani.
Cu toate ca este unul din cele mai bogate orase, fiid patria gazului, Mediasul este un oras murdar. In cetate nu am putut face poze in interiorul bisericii si nici sa vedem scarile acoperite ce uneau centrul cu biserica pentru ca erau inchise ele fiind deschise doar duminica pentru enoriasi. Si aici se afla un turn inclinat, dupa suprainaltare. Este caraghios ca este stramb de la jumatate in sus.
Ocna Sibiului este ceea ce se numeste desumflare dupa exces de reclama. Supra apreciata si denumita litoralul din Transilvania, oraselul este un mare maldar de praf, nisip si sare. Cele doua complexe balneare troneaza in centru, in rest fiind niste lacuri sarate cu intrare de 6 lei si parcare de 4 sau 4.5 lei pe zi. Am baut un suc si am mancat o inhetata la suprapret la complex, ce pare a fii construit din nisip sau din turta dulce, ce aminteste de Tircia sau de Nisipurile de Aur sau de Balcic,
In drum spre Ocna am ajuns intr-un sat de tigani. Pe marginea drumului, de i parte si alta erau vase de alama: ibrice, tigai, vase de tuica, vase artizanale. Mama a vrut neaparat sa opreasca sa cumpere ceva. Vasele erau ingrozitor descumpe. Un ibric era 150 de lei insa a reusit sa ia o farfurie ornamentala de la 100 de lei la 70, facuta din cupru si argint. In timp ce mama negocia pretul cu tiganul, tiganca a venit la mine si mi-a spus ca eu scriu cu mana stanga si ca imi place sa scriu. Ca is om de litere dat totodata fac altceva si ca o sa ajung om mare. Apoi mi-a spus ca nu ma uit la orice fata si ca o astept pe aceea. Voi avea doi copii si sunt iubit de o fata cu parul saten. Apoi mi-a zis ca ma multi dusmani sa ca o sa calc cu piciorul drept pe vrajile facute de cineva. M-a pus s-i dau 50 de lei ca sa imi sparga vraja dar nu i-am dat. I-am dat 10 lei si i-am zis ca mai mult nu am, a incantat ceva in palme si mi-a multumit. Femeia avea o expresie ciudata "Da si mie ceva sa se lege., ca nu am dormit sup patul tau sa stiu si sunt si eu om, nu animal ".
Si m-a strapuns oboseala. E 11 si un pic si adorm in fata laptopului, in timp ce ascult muzica la U.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare