Culoarea purpurie

10# Cartea care a inspirat unul din filmele mele preferate

Culoarea purpurie, in regia lui Steven Spielberg, cu Whoopi Goldberg in rolul principal (pentru care a primit o nominalizare la Oscar si un Glob de Aur) e unul din filmele mele prferate. Cred ca l-am vazut de vreo 5 ori, in conditiile in care eu nu prea ma uit la un film de mai multe ori.
Mare mi-a fost bucuria sa vad in librarie cartea asta. Nici nu stiam ca a fost tradusa la noi dar nici nu ma gandisem vreodata sa o citesc in engleza in format electronic. A fost ca  o revedere cu un priten drag pe care nu il mai vazusem de mult. Ii stiam povestea, insa nu imi aduceam aminte toate detaliile.
Cred ca Culoarea purpirie e a patra carte pe care o citesc dupa ce stiu filmul si asta imi da o senzatie interesanta, de a oferi o fata personajelor. Imi era clar ca Celie e Woppy Goldberg si Sofia a Oprah.
Marea descoperie a cartii a fost modul in care e scrisa. Nu stiam ca tot romanul e format din niste scrisori netrimise si asta mi s-a parut foarte interesant. Mi-a placut ca in traducere s-au folosit dezacorduri si s-au pocit cuvinte (cred ca si in engleza era la fel), tocmai pentru a arata nivelul deeducatie al personajului.
Mi s-a facut un dor nebun sa revad filmul, deci cu prima ocazie o fac.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare