vineri, 18 martie 2016

Culoarea purpurie

10# Cartea care a inspirat unul din filmele mele preferate

Culoarea purpurie, in regia lui Steven Spielberg, cu Whoopi Goldberg in rolul principal (pentru care a primit o nominalizare la Oscar si un Glob de Aur) e unul din filmele mele prferate. Cred ca l-am vazut de vreo 5 ori, in conditiile in care eu nu prea ma uit la un film de mai multe ori.
Mare mi-a fost bucuria sa vad in librarie cartea asta. Nici nu stiam ca a fost tradusa la noi dar nici nu ma gandisem vreodata sa o citesc in engleza in format electronic. A fost ca  o revedere cu un priten drag pe care nu il mai vazusem de mult. Ii stiam povestea, insa nu imi aduceam aminte toate detaliile.
Cred ca Culoarea purpirie e a patra carte pe care o citesc dupa ce stiu filmul si asta imi da o senzatie interesanta, de a oferi o fata personajelor. Imi era clar ca Celie e Woppy Goldberg si Sofia a Oprah.
Marea descoperie a cartii a fost modul in care e scrisa. Nu stiam ca tot romanul e format din niste scrisori netrimise si asta mi s-a parut foarte interesant. Mi-a placut ca in traducere s-au folosit dezacorduri si s-au pocit cuvinte (cred ca si in engleza era la fel), tocmai pentru a arata nivelul deeducatie al personajului.
Mi s-a facut un dor nebun sa revad filmul, deci cu prima ocazie o fac.
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)