The ugly part of (trains in) Japan

1.Oricat de mari ar fi trenurile in Japonia, un tren are de obicei 10 vagoane mari, cu cate 4 usi, si oricat de des ar venii (cam la 3 minute vine un local si la 10 un express) uneori nu e destul pentru o tara atat de mare si pentru o linie ce duce oameni din suburbii in oras.
De obicei e bine sa eviti trenurile la ora 8, cand toata lumea se duce la serviciu, la 5, cand se introc acasa dar si la 12 noaptea, cand sunt ultimile trenuri si toti ce au iesit in oras, se intorc acasa. Vineri, dupa ce m-am intors din oras, am trait experienta celui din urma caz. Intrii intr-un tren ce deja e aglomerat si te trezesti impins undeva spre mijlocul lui, pentru ca alte zeci de peroane intra dupa tine. Iar cant trebuie sa iesi, trebuie sa te impingi ca sa iti faci loc, cu toate ca cei din apriopierea usilor, ies afara pentru a usura iesirea.



2.Japonezul, oricat de bun simt are si oricat de indiferent sau de putin te judeca, isi vede de treaba lui si de nevoile lui. Nu conteza ca in tren e cald, sunt sute de oameni, daca ii este foame, scoate mancarea si mananca. Impute tot trenul cu gogoasa cu canre de porc si ceapa sau cu mirosul de pui prajit. Insa nimeni nu pare deranjat de asa ceva.

3. Daca ii arde de o besina, nu isi strica o mana de mate peste ca e in public. Cand te gandesti ca mai rau nu poate sa fie, te trezesti ca te ustura nasul de la mirosul unei besini. Si nimeni nu pare deranjat..

4, e o poveste pe care am pati-o vineri seara. Trebuia sa diu la 8 fara 10 intr-o statie, in apropierea Restaurantului Persan unde ma intalneam cu Hakan si prietenii lui, asa ca la 7 eram in statie. La ora aceea nu era foarte multa lume in statie, iar cand am intrat in tren, inafara de locurile pe banchete si vreo 3 persoane in picioare langa usa. M-am uitat de jur in prejur si am vazut trei locruri libere. M-am asezat langa unul din oameni si am lasat doua locuri langa mine. Cei din fata mea, de pe bancheta s-au uitat lung la mine. Nu e prima data cand nu se ajeaza cineva langa mine, sau cand in jurul meu e o raza micuta de libertate, pentru ca nu sunt japonez, asa ca nu mi s-a parut nimic normal. La cateva minute, tipul de langa mine, ce statuse linistit, cu spatele la mine, uitandu-se orarecum pe geam, s-a intors, m-a apucat de gulerul hainei si a inceput sa ma zguduie, urland. M-am panicat ingrozitor si mi-am blocat. Eram stana de piatra. Nu puteam sa ma ridic, nu puteam sa ma scot din stransoarea lui, nu stiam ce sa fac. Toata lumea se uita la noi panaicata. Insa tipul mi-a dat drumul si a inceput sa fuga dintr-o parte in alta a trenului, dezechilibrandu-se si urland. Apoi s-a ajezat langa o usa si a iesti brucs cand trenul s-a oprit. Apoi am inteles ce ce nu statea nimeni langa el, de ce erau acele locuri libere si de ce toti s-au uitat lung la mine cand m-am asejat langa el. Posibil ca mai facuse o criza pana sa ajunga in statia in care am urat eu. Dar nimeni nu m-a antentionat, pentru ca probsabil sunt prost vorbitori de engleza. Insa eu m-am panicat ingrozitor de tare si tot drumul am tremurat si tresaream la fiecare miscare brusca a trenului.
P.S.: A fost un cutrenur (numarul 18) in timp ce scriam acest articol.
Pe curand...

Comentarii

  1. Vai cred că mă opream din respirat dacă mi se întâmpla faza a treia.

    RăspundețiȘtergere
  2. faza a treia se intampla in fiecare zi, cel putio ondata. Insa sa iti spun ce a patit un prieten de-al meu intr-o zi cand se intorcea in camin. Langa el erau 3 tipi si se vedeau ca sunt beti. Faceau panarama (adica vorbeau tare si radeau) insa la un moment dat unul din tipi a spus ceva la ceilalti, unul din ei a scos o punga in geanta si tipul care le-a spus ceva a inceput sa borasca in punga. Cica se umpluse trenul de miros si boii nu au coborat la urmatoarea statie. Au mers cu punga plina de voma pana la destinatie

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare