marți, 10 iunie 2014

Cheesecake cu topping de cirese

Eu nu prea gatesc dulciuri. Asta e domeniul maica-mii si al sora-mii insa imi era pofta in draci de un Cheesecake. Am mancat pentru prima data aceasta prajitura in Japonia si a devenit preferata mea. De cand m-am intors l-am tot cautat prin cofetarii si patiserii dar nu mi-a placut nicaieri asa ca m-am decis sa imi fac eu unul.
Ingrediente:
Blat: 300 de grade de biscuiti (ordinari) vanilati tocati, 3 linguri de zahar, 100 de grame de unt.
Crema: 900 de grame de crema de branza dulce (eu am folosit Pilos de la Lidl, crema de branza pentru prajituri, clatite si galusti), 250 grame de zahar, 1 lingurita de esenta de vanilie, 4 oua.
Topping: 250 grame de cirese fara samburi, 50 grame de zahar, o lingura de amidon de porumb, 100 ml de apa.


Am incins cuptorul la 175 grade.
Am dat biscututii pe masina de tocat nuci si i-am amestecat cu cele trei linguri de zahar. Dupa ce am amestecat bine am turnat cele 100 de grame de unt pe care le-am topit pe foc.
Am amesteat bine si am pus amestecul intr-o tava de copt pentru tort, din aceea cu fundul detasabil. Nu va speriati deca compozitia nu e inchegata, eu m-am panicat un pic. Blatul se pune la frigider pentru 25 de minute.

Cat timp blatul a stat la rece am inceput sa fac crema. Am amestecat branza cu lingurita de vanilie si cu cele 250 grame de zahar. Cand compozitia a devenit omogena, am adaugat cele patru oua si am amestecat din nou, pana cand compozitia a devenit omogena.

Dupa ce blatul a stat 25 de minute la rece, am adaugat crema peste si l-am pus la cuptor.
La cuptor e indicat sa stea 55 de minute sau pana cand mijlocul devine usor tare. La mine s-a intamplat asta dupa 50 de minute.

Am scos cheesecake-ul din tava si l-am lasat la racit.
In timpul asta am facut toppingul din ingredientele necesare pe care le-am pus intr-o ala, la foc timp de 5 minute, timp in care am invartit mereu.

Dupa vreo cateva ore buna, cand s-a racit si cheesecake-ul, am adaugat toppingul peste si l-am lasat la frigider peste noapte. L-am servit rece a doua zi la pranz!

Pofta buna!

Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)