sâmbătă, 14 iunie 2014

Cronicile genocidului

Acum mai bine de un an si jumatate citeam in ziare de Premiul pentru Literatura Augustin Fratila si Matei Brunul primul roman ce a castigat acest mare premiu. Asa l-am descoperit pe Lucian Dan Teodorovici (despre care am tot scris aici de nenumarate ori) ce a devenit unul din autorii mei preferati
Pe la inceputul anului mi-am adus aminte de premiul asta literar si am inceptut sa caut cine l-a castigat. Am gasit greu informatia si asta m-a uimit. Cu un an inainte toata presa scria, acum nu mai interesa pe nimeni?
Mi-am pus ebook-ul in wishlist si cateva burse mai tarziu l-am cumparat. Acum, dupa cateva alte luni, i-a venit randul la cititi.
Cronicile Genocidului, sau Radu Aldulescu, imi aduce aminte de Mircea Cartarescu si primele doua volume din Orbitor (al treilea e jenant -  nu stiu ce a parit Cartarescu in ultimii ani dar s-a dus la vale). Citind cartea asta mi-am adus aminte de vechiul meu pat de acasa si de pozitia in care citeam Orbitorul in clasa a 9-a. Mi-a amintit de placerea aceea pe care o aveam desoperind postmodernimsmul si m-a facut sa ii mai dau o sansa lui Cartarescu. O sa citesc Frumoasele straine o carte pe care mi-am cumparat-o cu ani in urma si pe care nu am mai citit-o Pe de alta parte, povestea romanului si naratiunea, m-au dus cu gandul la fimele romanesti contemporane. As vedea un film dupa Cronicile Genocidului, un film cu sanse mai la Cannes sau la Berliniada.
Radu Aldulescu face o cronica taioasa a Romaniei contemporane, a Romaniei de provincie. Personaje secundare sun sefi de ziar ce conduc autoritatile santajandu-le cu articole in ziar, politicieni corupti, fara coloana vertrebrala, oameni ce au functii pe pile si un personaj principal extrem de interesant. Dracul, e un recidivist, un fost puscarias ce duce o viata mizerabila, in ultimul strat al societatii.

Am descoperit un nou autor pe care o sa-l devorez si am inteles ideea unei edituri, Cartea Romaneasca.
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)