Milostivenie?

Casa unde stau e gard in gard cu o manastire carmelitana ce are ca hram pe Sfantul Ilie. Si cum sarbatoarea sa se aproprie si cum nu sunt multe manastiri catolice, pelerinii au inceput sa vina de weekendul trecut.
Ieri dimineata era zgomot mare pe ulita. Oamenii forfoteau si traficul era mai intens ca niciodata. Am iesit pe balcon si am vauzut zeci de masini, autocare si o mare de oameni ce se indrepta spre manastire. Slujba a inceput pe la 10 si pana la 12 s-a terminat. De afara, la mine in camera, intrau acordurile cantecilor bisericesti cantate de un cor foarte bun. Era o atmosfera numai buna de munca. Racoare, liniste, pace. Pana la 12 si un sfert cand a inceput nebunia...
Oamenii aia ce venisera la biserica, ce chipurile se umplusera de milostivenie, se urcaseră in masini si claxonau de zor pe cei ce ii blocasera. Ce-i drept si eu am vrut sa ies din curte sa ma duc pana in sat si nu am reusit pentru ca un istet parcase masina in poarta noastra. Dar m-am conformat si am asteptat cuminte sa plece. Ei, insa ei, cei care fusesera la biserica, nu... Dupa ce au vazut ca nu rezolva nimic cu claxoanele au inceput cu injuraturile. Isi scoteau si isi bagau unul altuia de la organe, la cruci si dumnezei, de parca venisera de la mina si nu de la o slujba la biserica.
Si ma intreb: Ce naiba mai mergi la biserica daca in clipa cand ai iesit de pe poarta ei, esti grabit si injuri ca ultimul birjar? De ce toate babele care se duc sa ia aghiazma de Boboteaza sau sa se inchine la niste moaste ce sunt in "turneu" pe la ei prin localitate,  se imping, se lovesc, se calca in picioare? Nu atunci ar trebui sa fie milostivi?
Pe mine ma oboseste pelerinajul asta turistic de ochii lumii...
Pe curand...

Comentarii

Postări populare