miercuri, 20 mai 2015

Does Japan

26# Magda*

Niciodata nu am putut spune ca nu stiu ce carte e preferata mea, sau ca nu stiu care e o carte foarte proasta. Cred ca depinde foarte mult starea pe care o ai cand citesti o carte, sau momentul in viata. Am citit carti considerate capodopere si pentru ca nu am vibrat, nu m-au impresionat. Am citit altele, pe care multi le considera greoaie, foarte usor de citit toacmai pentru ca era momentul potrivit. Am citit carti proaste si m-am intrebat de ce duc lectura pana la capat si am citit carti de duzina ce m-au amuzat si mi-au placut mult.
Does Japan a lui Dave Barry a fost citita la momentul oportun. Nu stiu cum as fi reactionat daca as fi citit cartea asta fix inainte sa plec in Japonia, poate ca m-as fi speriat de tara aia si as fi plecat cu o idee preconceputa la drum. Cred ca daca as fi citit-o cand eram acolo, sau poate imediat dupa ce m-am intors, as fi spus ca americanii sunt prosti si ca se amuza de orice lucru diferit, fara sa incerce sa invete o cultura. Ca sunt superficiali si lipsiti de educatie universala.
Acum, la apoape doi ani de la intoarcerea mea acasa, cartea lui Barry m-a amuzat teribil. Da, jurnalistul american e destul de limitat in cunostiintele de cultura japoneza si nici nu se chinuie sa o invete, insa modul in care isi prezinta aventura, e amuzant si curajos. Omul spune ce gandeste!  Cam toti ce au fost in Japonia, au vut un moment Dave Barry la un moment dat, insa noi l-am povestit doar prietenilor, unii din noi au mai scris pe blog, sau altii au avut curajul sa isi ceara scuze ca nu sunt basinasi si au scris o carte.  Dar niciunul nu a fost atat de reticent la cultura lor, incat din negare, sa faca ceva atat de amuzant.
Nu imi aduc aminte exact, cum s-a ajuns sa mi se povesteasca despre aceasta carte, insa ma bucur ca Magda mi-a povestit de ea si ca imediat dupa mi-a si imprumutat-o.

Pe curand...


*Daca stii cine e Magda, e bine. Daca nu, asta e. Nu e definitoriu articolului, asa ca nu am chef sa explic

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)