miercuri, 17 iunie 2015

Ich bin ein Berlier

#33 Titlul

Vi s-a intamplat vreodata sa alegeti o carte dupa titlu? Mie mai mereu. Despre Ich bin ein Berlier nu stiam nimic. Despre autor, Gabriel Andronache, nici atat. Apoi am aflat ca e din Iasi, ca scrie la ziare de renume, ca e scenarist responsabil cu scetchiurile celor de la Voua, coscenarist al filmului Ho Ho Ho si scenarist al unui scurt-metraj premiat pe la festivaluri internationale.
Cartea asta o am primita cadou, de la un prieten virrtual. De fapt am facut schimb de carti si printre titlurile pe care mi le-a dat, s-a numarat si asta.
Romanul e castigatorul concursului de debut organizat de Herg Benet in 2010 si spune povestea lui D. un inadaptat ce viseaza la o noua viata in Berlin. Micro-romanul ni-l prezinta pe protagonist in momentul in care isi [pierde locul de munca si se decide sa faca pasul care crede ca ii va schimba viata.
In Berlin incepe viata cu o minciuna, spunand ca e scriitor venit cu o bursa, insa incetul cu incetul isi recapata increderea in el si lucrurile par sa ii mearga bine.
E un roman ce poate fi citit cu usurinta pe un drum dinr-un capat de linie in altul, sau dimineata la cafea, sau doua seri la rand, inainte de culcare. Mi-a placut stilul usor acid in care e scris, insa povestea mi s-a parut usor banala. Am citit a autorul a castigat finaintare pentru a face un film dupa roman, si cred ca, cu oamenii protriviti, filmul ar avea sanse pe la Berlinada sau la Cannes.
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)