Stii cum miros trandafirii dupa ploaie?

Azi am ajuns si eu in Bacau. Ieri am fost in trecere, am ramas la Luncani. De dimineata era frig si innourat. Pe la 12 trebuia sa ma vad cu Sotzioara la un suc, cafea, ceai, ceva. Dupa ce am vorbit cu ea incepusem sa fiu agitat. Nu imi dadeam seama cat fac de la mine pana la Ania, pe unde sa o iau exact, eram bulversa. Mi-am dat un refresh si mi-am revenit. Cand am iesit din scara blocului am observat ca ploua. Nici un taxi in statie asa ca am scos umbrela si am plecat prin ploaie. In graba mea am inceput sa observ orasul. In sfarsit parcul catedralei va devenii parc, s-au apucat de amenajat si va fii o nebunie, apoi am vazut piateta aproape gata din fata casei de cultura si in final am ajuns in Ania.
Daca Bacovia nu s-ar fii nascut in Bacau nu ar fii mai existat. E atat de sumbru cand ploua... Cerul are o culoare ciudata si parca se prabuseste peste tine... Inauntru era bine. M-am bucurat s-o revad pe Raluca... Trecuse atata timp. Mereu ma tonifica, e plina de viata si de vointa. Imi place mult de ea...
Am incaput sa povestim de-ale noaste eu cu un ceai negru, ea cu un frape. Radeam si povesteam. Imi observa sandalele. Ii plac... ma bucura ca ii plac pentru ca si mie imi plac iar multor nu le-au placut.
Intr-un final, dupa vreo 3 ore, trebuie sa plecam. Ploaia se potolise. Am timp sa observ orasul... Au mutat de ceva timp Orange Shop-ul, dar nu stiu exact unde; acum, acolo e un magazin, tot cu telefonae, dar e atat de neingrijit... La Galeriile Adal, a cazut A-ul, nu s-au mai gandit sa-l puna. Sunt atat de multe flori peste tot. jardiniere puse pe garduri, suporturi mari cu flori. Cica la Casa de Cultura vor pune un plamier... Bibiloteca veche a intrat in renovare. Posaci niste oameni montau schelele. Erau murati de la ploaie si tristi. Cine mai are ched de ceva pe o vreme ca asta Si statuia lui Bacovia pare mai trista. Trec repede prin centru, aceleasi lucruri. Observ Orange Shop-ul. E unde era inainte Cibernetul. La Luceafarul e totul la fel. Ma uit inainte si observ catedrala. Se munceste de zor la ea. Dar cine stie cand va fii gata?
In Parcul Trandafirilor e liniste. Nici un om pe bancile aliniat de-a lungul fiecarei alei. Miroase atat de frumos a trandafir. Doar dupa ploaie miroase asa...
Tot drumul m-am gandit si am pastrat in minte mirosul trandafirilor din parc. Sunt acasa si e atatde bine...
Pe curand...

Comentarii

  1. Ciudat cum descrierea ta m-a trezit cumva. Totul suna asa frumos. Si probabil am uitat sa vad ca orasul e si frumos.

    Ah si btw, eu acum aflu ca a cazut aul de la adal. :))

    RăspundețiȘtergere
  2. In sfarsit te-am revazut, barbate!Mult timp de cand nu te-am mai vazut. Imi pare rau ca nu prea am ajuns pe la Iasi, desi am promis de atatea ori, dar voi "profita" de prezenta ta acasa in cele 2 saptamani care au mai ramas pana plec.

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare