Jurnal de calatorie - ziua 4

As putea numii ziua asta, in spiritul lui Marcel, "Reconfigurarea traseului" sau drumuri in constructie.
Ne-am trezit mai devreme ca de obicei si anume la 7 si la 8 jumate eram plecati, decazati, mancati. Ne indreptam spre Nicula unde trebuia sa vizitam manastirea si sa asistam la aslujba. Era mare sarbatoare, Schimbarea la fata. Drumul pana la Nicula a fost groaznic, trafic intesn in Cluj si obositor iar apoi spre Gherala, se lucra la drum. Ajunsi la manastire am inceput sa cautam un loc de parcare (vesnica problema) si am ajuns intr-o infundatura. A trebuit sa coboram un deal in marsarier, pe unde incapeai la milimetru. Mama conducea, eu o pilotam, a fost groaznic cand vedeam ca era loc cat un deget intreasina noastr si celala si nu stiam daca pana la capat nu se vor pupa. Am ajuns cu bine la poala dealului, am parcat undeva si am luat un calciu pentru ca facusem o cadere de la stress si emotii.
Biserica este nepaipomenita in interior, inafara nu dadeam doi bani pe ea. Am stat la slujba, ne-am mai invartit si am plecat tarziu spre Gherla, adica pe la vreo 12 jumatate. Gherala este un oras armenesc, al breslarilor, ce arata ca un targ medieval. Cladirile vechi, la strada, cu porti mari si curti interioare, au un aer boem, insa nu sunt ingrijite. Catedrala armeneasca-cartolica, este nepaipomenita, in ea aflandu-se o pictura de Reinnebrand, parca. Ne-am plimbat apoi vreo cateva ore prin orasel, uitandu-ne pe strazi, pozand cladirile.
Urmatoarea noastra oprire a fost la Vad, unde se fala cea de-a doua biserica construita de Stefan cel Mare in aceasta regiune. Biserica este mult mai frumoasa decat cea de la Feleac si la fel ca si acolo, cat timp am stat in biserica m-am simtit invadat de energie si spiritualitate. Am avut ghid pe baiatul preotulu, un pustan de clasa a 9-a pasionat de istorie, foarte mandru de biserica "sa".
Am descoperit ca Zalaul este un oras deosebit de frumos si curat. Pin de clasdiri vechi ce se imbina frumos cu cladiri noi. Curat si primitor, orasul m-a impresionat cu toate ca am poposit doar jumatat de ora. Am trecut apoi rapid prin Satu Mare, cec urmeaza sa-l vedem poimane, ca sa ajungem la Oas, unde suntem cazati.
Pensiunea e draguta, amenajata in stilul unei case de la tara su presuri, ulcele si icoane pe sticla peste tot. Intra un pic in contradicite cu intrarea chicioasa, insa odata ajuns inauntru te obijnuiesti cu atmosfera si iti incepe sa iti placa.
Acum o sa ma culc, sunt obosit si murdar. Astept sa se elibereze dusul iar dupa ce ma voi bucura de el ma voi culca.
Inca nu am dat de un loc cu Wi-fi ca sa postez tot ce am. Sper cat mai redede...