Cicada




A'nceput de ieri sa cada
Cate-un gandac, la oameni in cap...

Imi aduc aminte ca anul trecut, cand am ajung in Japonia, am vazut pe balcon o ganganie mare si urata. M-am speriat de ea si am impins-o cu papucul intr-un colt. Insa nu imi aduc aminte sunetul pe care il fac, sunet pe care il aud zi de zi...
Daca ascultati fisierul audio de mai sus o sa intelegegi despre ce vorbesc. Fisierul audio a fost inregistrat acum o luna si ceva, inainte sa plec acasa, in timp ce traversam parcul de la facultate spre statie. Oriunde sunt copaci se aude acest sunet si pana acum cateva zile, cand m-am apropiat de un copac sa vad cum arata insectele astea, si sa-mi aduc aminte ca le vazusem anul trecut, nu aveam idee ce sunt. Credeam ca sunt niste lacuste, in schimb sunt Cicada (asta e denumirea in engleza, pentru ca pe wiki nu exista un articol in romana). Cicada arata ca niste muste insa sunt cam de 7 cm de mari.
Ele traiesc pe timpul verii, infipte in copaci, de unde se hranesc cu seva. In septembrie ele incep sa moara si se comporta ca niste muste ametite de raid. In aceasta perioada e posibil sa atace oamenii, crezand ca sunt vopaci si incercand sa se aseze pe ei sa se hraneasca.
Marti o cicada a intrat pe holul claririi unde am laboratorul, fix cand ieseam din laborator si am vazut-o cum se apropia de mine. M-am dat la oparte si s-a lovit de perete cazand moarta. Atunci i-am facut o poza, cu cheile langa ea, ca sa vedeti cat e de mare.
Sincer la cat de scarboase sunt, am inca un motiv sa nu vreau sa ies din casa ziele astea (pe langa caldura). Abia astept ziua cand o sa ies din casa si nu o sa mai aud zgomotul pe care il fac, insemnand ca au disparut.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare