luni, 14 ianuarie 2013

Ru - jurnal ghidat de suflet

Prima carte pe care am citit-o in 2013 a fost Ru, de Kim Thuy. Am gasit cartea pe Elefant, la oferta si m-am gandit sa o incerc. Eu nu prea am citit romane asiatice si era timpul sa incerc un roman scris de o vietamneza.
Kim Thuy s-a refugiat impreuna cu familia in Canada, la varta de 10 ani, cand Vietamul a fost ocupat de comunisti. Familia ei era o famile instarita, cu puternice legaturi cu politica, si pentru sigurata lor, au lasat viata pe care a aveau si au inceput o noua viata inttr-o tara total diferita. Autoarea spune ca romanul sau de debut nu este o autobiografie neaparat, ci ca e povestea tuturor vitamezilor ce au plecat cu vaporul sa descopere visul american. Ce-i drept, nu-i un jurnal cronologic, povestile scurte, ce se intind uneori pe cateva randuri, alteori pe cateva pagini, curg una dupa alta, legate de sentimente, cuvinte cheie, mirosuri sau culori. E un roman usurel, insa scris bine, cu suflet ce te impresioneaza.
Romanul a fost rasplatit cu multe premii letereare, printre care Premiul Guvernatorului Canadei, pentru literatura in franceza, in 2010 Marele premiu RTL-Lire 2010 – Salonul de carte de la Paris 2010, Marele premiu al Salonului de carte de la Montréal 2010 – eseu, Premiul Mondello pentru multiculturalitate 2011 – Italia.
Autoarea a fost in Romania, la lasarea celui de-al doilea roman al sau, scris impreuna cu Pascal Janovjak, acum cateva luni. Cu siguranta o sa-mi cumpar si acea carte, pentru ca imi place cum scrie, si cred ca romanul scris la doua maini, e si mai interesant.
Va urez lectura placuta.
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (228) de-ale mele (177) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)