Nu stiu cum sunt altii, dar eu...

... nu pot sa fac teme pe bani.
Cunosc multe persoane ce in facultate au facut teme, proiecte, licente, disertatii si tot ce se mai putea, pe bani buni. Seara, dupa ce terimau cu temele lor lucrau la cele ale clientilor si se culcau tarziu in noapte, cahui de cap si obositi. E un mod de intretinere si asta atunci cand nu ai sustinere financiara insa e a dracului de greu. Se castiga bine daca ai rabdare sa faci multe teme, ai sabloane dupa care le faci si ai renume in facultate.
Acum mai e moda cu pregatirile. Studentii de azi nu au trecut de etapa liceu si merg la pregatire la cate un asistent sau un doctorand ori masterand, care ii consiliaza si ii ajuta cu scoala: face teme cu ei, ii ajuta la proiecte sau la invatat pentru sesiune.
Eu unul nu pot sa fac asta...
Iari am terminat de scris disertatia. Nu e terminata; mai am de bibilit la ea, de retusat dupa ce primesc feedback de la profesor, numerotat pagini, cuprins, prima pagina, bibliografia in ordine alfabetica si de facut powe-pointul. Si pentru asta mai am timp vreo 40 de zile. Ca sa termin disertatia cu o luna si un pic mai devreme, n-am dormit noptile, am facut atacuri de panica si m-am plans la toti apropriatii ca nu mai pot de stres. De ce? Pentru ca sunt prost si asa fac de fiecare data... Plus ca eu nu pot sa iau trei referinte bibliografice, sa le copiez cuvant cu cuvant, sa le pun la bibliografie si gata disertatia. Pentru cele aproximativ 65 de pagini scrise am 44 de referinte bibliografice: carti, normative, articole si site-uri de la noi sau de afara, in romana si engleza.
De ce m-as supune la atata stres si munca pentru altcineva? Oricat de bine e platita o astfel de lucrare, rezultatul nu e garantat. Poate sa fie o lucrare de 10 dar daca studentul e de 7, nimeni nu ii da mai mult de 8 la final. Si apoi sa iasa vorbe ca nu am facut-o calumea? Sau sa nu ma impic in realiarea ei, sa copiez una doua lucruri de colo si altele doua din alta parte, sa-mi iau banii si sa ma doara la basca? Nu merci!
Plus ca nu mi se pare normal ca ala care si-a cumparat lucrarea sa aiba aceasi calificare ca mine si sa-mi fure un job, ca e mai cu tupeu decat mine.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare