Sfarsit de sezon

11# Hipstereala

Marius Chivu (n. 20 septembrie 1978, Horezu, județul Vâlcea) este un scriitor, traducător și cronicar literar român. [Wikipedia]
Eu as mai adauga si hipster, la descrierea de pe wikipedia. Mariu Chivu e unul dintre preferatii intelectualimii hip din Romania, e nenea ala de se poza cu Macovei in campania electorala si spaima oricarui scriitor debutant.
Trebuia sa citesc ceva scris de el, ca sa inteleg de ce e atat de temut. Si nu puteam sa citesc jurlanul lui de calatorie, ci un volum de proza scurta. Proza scurta e preferata mea. Imi place sa scriu si sa citesc proza scurta, si ca sa fiu sincer, Chivu face o treaba buna.
Am citit un interviu cu Marius Chivu, in care scria ca a scris asa cum ii place lui sa fie literatura contemporana. De aici pot sa trag doua concluzii:
1. Se crede un fel de Calinescu care a scris Enigma Otiliei pentru ca nu exista un roman realist la momentul respectiv;
2. Ii place sa citeasca mult despre sperma. Da, suna urat, dar povestirile lui Chivu din Sfarsit de sezon sunt pline de scene de sex in care sperma e personaj principal.
Textele sunt bine scrise, subiectele sunt actuale insa cred ca Marius Chivu se adreseaza unui anume public, intelectualilor tineri, care stiu engleza (nu se gandeste sa traduca in note de subsol englezismele), ce frecventeza anumite festivaluri (intr-una din povesti vorbeste despre Street Delivery, fara sa explice ca e un festival urban) si anumite baruri.
L-am depunctat tocmai din acest motiv, pentu ca se adreseaza doar publicului comercial, ca orice televiziune privata.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare