Cioco cheesecake

Pana acum am facut cheesecake cu topping de cirese, cu topping de visine si cu topping de caise. Toate au mers pe reteta primului, asa ca nu am mai scris pe blog despre ele, insa cel pe care l-am facut pentru nepota-miu, de ziua lui, e diferit.
Nepota-miu e fan cheesecake-ul meu asa ca mi-a zis de prin august ca de ziua lui asta vrea pe post de tort. Am discutat inca de pe atunci toppingul si a zis ciocolata.
Deci, pentru aceasta reteta am avut surse de inspiratie reteta pe care am folosit-o la cheesecake-ul initial, o reteta de pe BBC si una a Marthei Steward.
Incepeti prin a incinge cuptorul la 180 grade.
Pentru blat am folosit 300 de grame de biscuti de menaj, vanilati, dati prin masina de tocat (sau pe razatoare, sau zdrobiti cu sucitorul intr-un prosop), 100 de grame de unt topit, 5 linguri de zahar si una de nesquick. Toate aceste ingrediente amestecate bine, pana se omogenizeaza si apoi puse pe tava de copt tort, la rece pentru o ora.


Pentru crema am folosit un kilogram de crema de branza dulce pentru prajituri, placinte si clatite (Pilos de la Lidl), 4 oua, 10 linguri de zahar, o lingurita de esenta de vanilie. Ingredientele astea l-am amestecat bine, pana s-a omogenizat si am adaugat peste blatul intarit, scos de la frigider, jumatate din compozitia de crema.

Intre timp, am topit niste ciocolata amaruite (intr-un vas pus peste un vas cu apa ce fierbe), pe care am amestecat-o cu un cubulet de unt si cu o lingura de smantana. Am racit apoi comozitia si am rasturant-o peste restul de crema de branza. Am amestecat pana s-a omogenizat si am turnat compozitia peste stratul ce il turnasem anterior. Ca sa se patrunda usor culorile intre ele, m-am jucat un pic cu lingura si  am realizat mici tornade din loc in loc.

Am dat cuptorul la 160 de grade si am pus compozitia inauntru, pentru 50 de minute. Am tot verificat pentru ca in reteta initiala, se cocea la 175, si de fiecare data mi s-a cam ars blatul. La 160 a iesit perfect.
Am lasat cheesecake-ul sa se raceasca un pic si am facut toppingul de ciocolata. Intr-un vas cu apa ce fierbea, am adaugat un alt vas, in care am turnat fulgi de ciocolata cu lapte pe care i-am amestecat pana s-au topit. Am adaugat un cubulet de unt si o lingura de smantana si am amestecat pana totul a devenit omogen.

Apoi am lasat sa se raceasca un pic, si cu o spatula am ornat tortul, pe dedeasupra.

L-am lasat peste noapte la rece iar a doua zi, la pranz l-am servit.

Pofta mare!
Pe curand...

Comentarii

Postări populare