The Wind Rises

Eram inca in Japonia cand Studiourile Ghibli au lansat filmul animat The Wind Rises. Inca de pe atunci se spunea ca e ultimul film al lui Miyazaki insa el infirma zvonurile. Intre timp le-au confirmat, au lansat inca un film ce a fost un mare esec, au mai lansat unul si au anuntat ca studiourile se inchid. Din Ghibli ramane doar muzeul si distributia de filme. Cu alte cuvinte, s-a sfarsit o Era...
Cine spune ca Ghibli si in special Miyazaki face filme pentru copii, se inseala. Iar The Wind Rises e dovada. Tin minte ca eram inca in Japonia cand niste prieteni de-ai mei au fost la film. Eu nu mersesem ca nu era subtitrat in japoneza si nu avea rost sa merg si sa nu inteleg mai nimic. Dupa ce s-au intors de la film, i-am intrebat cum a fost si mi-au spus "Diferit". Diferit cum?  - am intrebat eu... "O sa vezi la momentul potrivit".
Si asa este. Animatia e o poveste frumoasa de ambitie si dragoste, ce il prezinta romantat pe Jiro Horikoshi - unul din cei mai importanti ingineri de avione din Japonia, din timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial, cel ce a proiectat primul avion japonez de razboi.

Mai sunt doua filme realizate de studiourile Ghibli pe care mai am sa le vad. Unul e The Tale of Princess of Kaguya si celalalt e When Marnie was There. Daca stie cineva vre-un link spre un torrent sau un streaming, sa-mi dea si mie de stire aici sau pe pagina de facebook a blogului.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare