joi, 25 septembrie 2014

The Wind Rises

Eram inca in Japonia cand Studiourile Ghibli au lansat filmul animat The Wind Rises. Inca de pe atunci se spunea ca e ultimul film al lui Miyazaki insa el infirma zvonurile. Intre timp le-au confirmat, au lansat inca un film ce a fost un mare esec, au mai lansat unul si au anuntat ca studiourile se inchid. Din Ghibli ramane doar muzeul si distributia de filme. Cu alte cuvinte, s-a sfarsit o Era...
Cine spune ca Ghibli si in special Miyazaki face filme pentru copii, se inseala. Iar The Wind Rises e dovada. Tin minte ca eram inca in Japonia cand niste prieteni de-ai mei au fost la film. Eu nu mersesem ca nu era subtitrat in japoneza si nu avea rost sa merg si sa nu inteleg mai nimic. Dupa ce s-au intors de la film, i-am intrebat cum a fost si mi-au spus "Diferit". Diferit cum?  - am intrebat eu... "O sa vezi la momentul potrivit".
Si asa este. Animatia e o poveste frumoasa de ambitie si dragoste, ce il prezinta romantat pe Jiro Horikoshi - unul din cei mai importanti ingineri de avione din Japonia, din timpul Celui De-al Doilea Razboi Mondial, cel ce a proiectat primul avion japonez de razboi.

Mai sunt doua filme realizate de studiourile Ghibli pe care mai am sa le vad. Unul e The Tale of Princess of Kaguya si celalalt e When Marnie was There. Daca stie cineva vre-un link spre un torrent sau un streaming, sa-mi dea si mie de stire aici sau pe pagina de facebook a blogului.

Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)