sâmbătă, 27 septembrie 2014

J. Fiinta sexuala

Chikan. Asta e cuvantul pe care l-am invatat citind micro-romanul lui Kenzaburo Oe, aparut de curand la Polirom, in traducerea lui Roman Pasca.
Chikan e acea persoana ce se masturbeaza in mijloacele de transport in comun. Auzisem de ele, am si vazut una odata, insa nu stiam cum le zice in japoneza.

Ma lupt cu o carte de aproape doua saptamani. O mut de pe marginea patului, pe birou, o iau cu mine in living, o car prin oras si ma intorc cu ea pe marginea patului. Dar n-o citesc. Nu-mi vine. Asa am citit volumul de teatru a lui LDT, si asa am luat-o pe asta in mana. Mai e ceva, peste putin timp o sa plec de acasa si mai aveam cartea asta de citit si nu vroiam nici sa o car cu mine si nici sa o las acasa pana cand ma intorc.
J. Fiinta sexuala e a 6-a carte de Oe pe care o citesc si a 4-a in traducerea lui Pasca. E a doua carte, dupa Starpiti raul de la radacina, impuscati copiii, ce mi se pare ca are o alta tema decat celalalte carti ale lui Oe, insa in comparatie cu cea amintita mai sus, asta mi-a placut foarte mult. As putea spune ca e in top trei, dupa Strigatul inabusit si O experienta personala. Romanul e intunecat, e complex si dens, cu toate ca are numai 123 de pagini.
E o carte pe care trebuie sa o cititi si e cu siguranta o carte ce imi va ramane intiparita in minte pentru mult timp.
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)