J. Fiinta sexuala

Chikan. Asta e cuvantul pe care l-am invatat citind micro-romanul lui Kenzaburo Oe, aparut de curand la Polirom, in traducerea lui Roman Pasca.
Chikan e acea persoana ce se masturbeaza in mijloacele de transport in comun. Auzisem de ele, am si vazut una odata, insa nu stiam cum le zice in japoneza.

Ma lupt cu o carte de aproape doua saptamani. O mut de pe marginea patului, pe birou, o iau cu mine in living, o car prin oras si ma intorc cu ea pe marginea patului. Dar n-o citesc. Nu-mi vine. Asa am citit volumul de teatru a lui LDT, si asa am luat-o pe asta in mana. Mai e ceva, peste putin timp o sa plec de acasa si mai aveam cartea asta de citit si nu vroiam nici sa o car cu mine si nici sa o las acasa pana cand ma intorc.
J. Fiinta sexuala e a 6-a carte de Oe pe care o citesc si a 4-a in traducerea lui Pasca. E a doua carte, dupa Starpiti raul de la radacina, impuscati copiii, ce mi se pare ca are o alta tema decat celalalte carti ale lui Oe, insa in comparatie cu cea amintita mai sus, asta mi-a placut foarte mult. As putea spune ca e in top trei, dupa Strigatul inabusit si O experienta personala. Romanul e intunecat, e complex si dens, cu toate ca are numai 123 de pagini.
E o carte pe care trebuie sa o cititi si e cu siguranta o carte ce imi va ramane intiparita in minte pentru mult timp.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare