Angajare de clovn

Sursa foto: Pagina de facebook a Teatrului Municipal Bacovia
Va povesteam la inceputul verii, pe cand citeam Dezordinea preventiva despre Matei Visniec si intalnirile mele cu opera sa. Atunci va spuneam ca la Teatrul Municipal Bacovia din Bacau se joaca Angajare de clovn si ca imi doresc mult sa vad piesa asta. Ieri s-a jucat din nou si am fost si eu cu mama la teatru sa o vedem. E a doua piesa de Visniec pe care o vad pusa in scena dupa Negustorul de timp pe care am vazut-o la Teatrul National Vasile Alecsandri din Iasi, pe care am vazut-o acum aprope 4 ani. 
De pe pagina de prezentare a piesei vazusem ca joaca Eliza Noemi Judeu, ce mi se pare cel mai bun actor pe care il are teatrul din Bacau si care sper (egoist) sa nu plece niciodata de aici. Ieri am avut placuta surpiza sa o descopar pe Adelaida Perjoiu despre care stiam ca e logodnica celebrului regizor Mick Davis ( regizor Modigliani) ce venise la Bacau sa vada piesele in care joaca iubita s-a si a fost atat de impresionat de Angajare de clovn, incat s-a gandit sa scrie un scenariu de film dupa piesa (idee, ce din pacate, a murit). Si pe Nina Ionescu cea care da viata pesonajului meu preferat din piesa, claunul Nicollo. De ce mi-a placut de Nicollo, pentru ca e rusinos, si fudul, pentru ca se lupta cu timiditatea dar e in elementul lui, volubil si amuzant, cand e inconjurat de prieteni. Seamana cu mine, intr-un fel.
Sursa foto: Teatrul Municipal Bacovia
Abia astept sa ma reintorc la Teatrul Bacovia sa mai vad cateva piese de exceptie, pentru ca nu numai la Bucuresti sau in orasele mari, unde sunt teatre nationale se joaca bine, ci si aici. Dovada sunt Mick Davis, designerul Razvan Ciobanu si artistul vizual Mircea Cantor.
Nu am sa va vorbesc despre simbolurile si despre personajele din piese pentru ca e o piesa ce trebuie vazuta. Iar daca nu ajungeti la Bacau sa o vedeti, puteti merge la Iasi, in primele cinci zile ale lunii octombrie, la FILIT, unde Matei Visniec este invtiat la festival.

Pe curand...

Comentarii

Postări populare