Kitchen de Banana Yoshimoto

De Banana Yoshimoto am auzit pentru prima data cand scriam articolul despre Copii de aruncat. Atunci am vazut ca pe coperta traducerii de la noi e un citat de Banana si m-am intrebat cine e. Am dat o cautare pe wiki si am aflat ca e o scriitoare japoneza, fiica lui Takaaki Yahimoto, poet si critic literar. Il considera pe Stephen King cel ce ii influenteaza si o inspira in scris cu toate ca nu scrie romane de groaza. Astea fiind citite, mi-am intrebat prietenii niponologi ce parare au despre Banana si feedback-ul a fost mixt. El a spus ca ii place, insa lui ii place orice roman japonez iar ea a zis ca nu ii place, insa ei nu prea ii plac romanele scrise de femei.
Cu informatiile astea am plecat la lecturarea romanului Kitchen, primul roman scris de Banana si cel mai celebru. Romanul e tradus sub acelasi nume, si publicat la noi de Humanitas.
Mie mi-a placut foarte mult cartea. E un roman micut, minimalist scris foarte bune. Mi se pare genial sa scrii cu atata usurinta despre niste lucruri atat de banale iar romanele postmoderne sunt preferatele mele. In roman, protagonista, Mikage Sakurai este o tanara ce lucreaza ca asistent la o scoala de gastonomie, ce tocmai a ramas singura pe lume si se muta cu un prieten de familie. Ea are o pasiune pentur bucatarii si spune ca iti poti da seama foarte multe despre un om, dupa modul in care arata bucataria sa.
Pe langa roman, in carte se mai afla si o proza scurta, numita Moonlight Shadow, prima lucrare publicata de Banana, ce a fost premiata la Nihon University (unde era studenta pe vremea aceea) si pare sa fie influentata mai mult de Stephen King decat Kitchen, pentru ca mie mi-a aminit un pic de Citimitirul animalelor.
Eu va recomand romanul cu caldura, pentru ca e foarte usor de citit si de parcursi si prezinta o altfel de relatie decat cea clasica dintre o femeie si bucatarie.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare