Pui cu legume albe

Cu ceva timp in urma, am avut o discutie cu un tip chinez, despre mancare si coloristica. Aveam la masa din camin, o mancare de ceapa cu niste carne de porc, ce arata foarte sumbru, dar este foarte gustoasa. Eu ii spuneam ca sunt obisnuit ca mancarea sa aiba multe culori si daca e ceva ce nu atrage ochiul, nu sar sa mamanc. El mi-a spus ca la ei nu e asa, si ca sunt foarte multe feluri de mancare ce nu sunt colorate. De exemplu, prietena lui, gateste un pui cu legume albe, ce el adora sa manance. L-am intrebat cum adica pui cu legume albe, si mi-a zis ca reteta contine: piept de pui taiat fasii, ceapa taiata maricel, cartofi taiati betisoare, bambus si el taiat tot betisoare si ciuperci enoki. Si m-a facut curios. L-am intrebat cum se gateste, adica daca se mai foloseste vre-un ingredient nevazut in povestea asta, mi-a zis ca isi intreaba prietena, si cateva zile mai tarziu, mi-a spus reteta.
O ora am taiat la pui si la cartofi. Cartofii i-am taiat subtiri, puiul nu prea am reusit.
Pentru inceput se taie puiul si se condimenteza cu sare, usturoi si ulei picant si se lasa la rece jumatate de ora, sau cat timp iti ia sa pregatesti toate legumele acelea.
Intr-o tigaie se adauga ceapa si puiul si se cales usor, pana cand puiul prinde culoare.


Atunci se adauga cartofii si putina sare.

Dupa cateva minutele se adauga ciupercile si bambusul. Enoki au nevoie de putin timp de preparare pentru ca sunt foarte subtiri iar bambusul e deja fiert.

Iar la final, se adauga doua linguri de mirin si o lingura de sos de soia. si se mai lasa inca 1 minut la foc mare.
Da, nu arata deloc apentisant. insa combinatiile de texturi si gusturi dau foarte bine la reteta asta si e chiar foarte gustoasa.
Pofta buna!

Pe curand...

Comentarii

Postări populare