Matsuri

Daca am regretat ceva anul trecut, cand am plecat acasa in august, a fost faptul ca nu o sa vad cu petrec japonezii vara. Vacanta de vara nu e ca la noi, vacanta mare pentru ca dureaza doar o luna. Insa serile toride de vara japoneze sunt racorite cu matsuri- festivaluri si jocuri de artificii- hanami. Atunci, cand soare dispare de pe cer si luna racoreste pamantul toropit, japonezii ies din case si de distreaza imbracati in yukata, la o bere si mancare.



Primul festival la care am participat a fost saptamana trecuta, la Muzeul Arhieturii Edo- Tokyo din parcul Koganei. A fost pentru a patra oara cand am fost la muzeu, insa de data asta a fost mai misto ca de celalalte dati. Pentru un weekend programul muzeului a fost schimbat si muzeul si-a deschis portile de la ora 2 pana la 8:30. In curtea muzeului in aer liber au fost instalate chioscuri cu mancare is bautura si vanzatorii ambulati vindeau produse hand-made. S-au desfasutat activitati cuturale: dansuri si muzica traditionala,  si copiii au invatat ritualurile de la un matsuri.
Eu am petrectut 5 ore in muzeu, primele doua ore jumatate cu colegii mei de laborator, iar urmatoarele cu prietenii mei de la Japonia Noastra - de la care aflasem de festival.
Pentru ca am fost imbracat in Yukata am avut reducere la bilet si am avut ocazia sa vad o casa ce pana acum se afla in renovare. Mi se pare foarte interesanta ideea de a transforma acea casa intr-o gelaterie, unde fie inauntru, intr-un decor de inceput de secol XX, fie pe terasa de afara, poti sevi inghetata, prajituri, cafea, ceai sau racoritoare, intr-un loc in care timpul pare sa fie inchetat.

 Ne-am plimbat, am facut poze si am privit spectacolele ce se tineau in incinta muzeului. Daca nu m-ar fi omorat incaltarile nu as mai fi vrut sa plec de acolo. O bere si niste yakisoba pe o banca au fost tot ce mi-a trebuit ca sa ma incarc de energie pe seara, insa era deja tarziu si muzeul se inchidea.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare