sâmbătă, 10 august 2013

Matsuri

Daca am regretat ceva anul trecut, cand am plecat acasa in august, a fost faptul ca nu o sa vad cu petrec japonezii vara. Vacanta de vara nu e ca la noi, vacanta mare pentru ca dureaza doar o luna. Insa serile toride de vara japoneze sunt racorite cu matsuri- festivaluri si jocuri de artificii- hanami. Atunci, cand soare dispare de pe cer si luna racoreste pamantul toropit, japonezii ies din case si de distreaza imbracati in yukata, la o bere si mancare.



Primul festival la care am participat a fost saptamana trecuta, la Muzeul Arhieturii Edo- Tokyo din parcul Koganei. A fost pentru a patra oara cand am fost la muzeu, insa de data asta a fost mai misto ca de celalalte dati. Pentru un weekend programul muzeului a fost schimbat si muzeul si-a deschis portile de la ora 2 pana la 8:30. In curtea muzeului in aer liber au fost instalate chioscuri cu mancare is bautura si vanzatorii ambulati vindeau produse hand-made. S-au desfasutat activitati cuturale: dansuri si muzica traditionala,  si copiii au invatat ritualurile de la un matsuri.
Eu am petrectut 5 ore in muzeu, primele doua ore jumatate cu colegii mei de laborator, iar urmatoarele cu prietenii mei de la Japonia Noastra - de la care aflasem de festival.
Pentru ca am fost imbracat in Yukata am avut reducere la bilet si am avut ocazia sa vad o casa ce pana acum se afla in renovare. Mi se pare foarte interesanta ideea de a transforma acea casa intr-o gelaterie, unde fie inauntru, intr-un decor de inceput de secol XX, fie pe terasa de afara, poti sevi inghetata, prajituri, cafea, ceai sau racoritoare, intr-un loc in care timpul pare sa fie inchetat.

 Ne-am plimbat, am facut poze si am privit spectacolele ce se tineau in incinta muzeului. Daca nu m-ar fi omorat incaltarile nu as mai fi vrut sa plec de acolo. O bere si niste yakisoba pe o banca au fost tot ce mi-a trebuit ca sa ma incarc de energie pe seara, insa era deja tarziu si muzeul se inchidea.
video
video
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (228) de-ale mele (177) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)