The Cuckoo's Calling

In urma cu ceva vreme am vazut un titlu din ala bomastic pe facebook: Uite ce carte si-a crescu vanzarile cu 300% cand s-a aflat identitatea autorului. Asta da stire bombastica. Am intrat repede si am vazut ca J K Rowling tocmai publicase o carte sub pseudonimul de Robert Galbraith si ca criticii au si descoperit-o la putin timp. Nu era greu de descoperit. Impartirea romanului e cat se poate de similara cu cea din romanul The Casual Vacancy. Atunci mi-am zis ca trebuie sa o citesc. Primul roman al autoarei dupa seria Harry Potter m-a dezamagit un pic, fiind destul de plcitisitor. Insa autoarea spusese ca s-a cenzurat mult pentru ca cititorii ei sa nu fie prea socati de schimbare.
Din pacate si romanul asta mi s-a parut la fel de plictisitor. Sunt scene prea lungi si discutii fara sens. Am inteles ca se vrea o serie de romane in care persoanjul sa fie Cormoran Strike detectivul din acest roman, si in acest mod inteleg detaliie din viata sa personala.
Romanul il prezinta pe acest detectiv, ce este angajat de fratele vitreg al unui model pe nume Lula, sa afle cine a omorat-o, fiind sigur ca in spatele mortii surorii lui se afla o crima si nu un accident. Romanu e bine scris pentru ca pana la final nu prea mi-am dat seama cine e criminalul, insa in acelasi timp de multe ori gandul mi-a zburat aiurea in timp ce citeam cartea.
Romanul a fost publicat in 1500 de exemplare, din care au fost vandute 500 pana in momentul in care s-a aflat cine e de fapt autorul. Rowling a spus ca ar fi vrut ca anonimatul sa ii fie pastrat mai mult si ca i s-a parut amunzant sa se lupte din nou cu editorii, ca un debutant. Criticii l-au catalogat ca un roman bun de debut (insa nu stiu daca l-ar mai cataloga asa, cand stiu ca e scris de cineva cu experienta). The Casual Vacancy este romanul cu cel mai mare numar de renuntari pe Goodreads. Multi dintre cititori au spus ca l-au cumparat sperand sa mai gaseasca ceva din universul Harry Potter acolo, insa au dat de un roman destul de rigid. Sunt curios cati dintre cei ce au cumparat romanul asta, au crezut ca si mine, ca poate e mai bun decat precedentul? Si cati dintre ei au ramas dezamagiti?
Pe curand...

Comentarii

Postări populare