Balada de la Narayama

Nu auzisem niciodata de Shichiro Fukazawa si nici nu cred ca o sa fi auzit, daca nu primeam cartea asta cadou de Craciun de la Vali. Editura Univers nu face parte din editurile pe care le urmaresc aparitiile editoriale pentru ca pana acum nu am vazut niciun titlu care sa ma atraga, iar mostenirea editoriala pe care o are de dinainte de '89 se afla deja in biblioteca familiei.
Cum nu stiam nimic de carte sau de autor, am inceput sa caut pe net si tot ce am gasit e textul ce apare si pe spatele cartii, in diferite limbi si mici variatii. Asa ca am facut ce fac de fiecare data cand nu stiu ceva legat de Japonia, mi-am intrebat prietenii de la Japonia Noastra. Si pentru ca mi-a placut ce mi-au spus despre autor si carte, am lasat toate cartile ce erau deja planificate in lista, si am luat-o pe asta, acasa cu mine, in vacanta.

Volumul cuprinde 12 povestiri din care am fost impresionat de trei: 
Balada de la Narayama - o poveste socanta inspirata dintr-o legenda locala, ce spune ca batranii satului erau dusi sa moara de foame cand implineau 70 de ani, pentru a mai salva din putina hrana pe care o aveau si pentru a hrani zeii.
Povestea unui vis de gratie - povestirea depsre care se vorbeste in toate prezentarile autorului, povestea in care el viseaza ca o omoara pe imparateasa, poveste ce a starnit controverse si furie, ce s-au concretizat cu un atac asuprea editorului sau, atac ce l-a facut pe Fukazwa sa se retraga din viata publica.
Valea Fuekuki  - ultima povestire din volum, pare un micro-roman, cu actiunea ce se intinde pe parcurul a catorva ani buni, cu personaje ce evolueaza si o poveste complicata. 
Cu toate ca Fukazawa nu este un autor cunoscut la noi, volumul lui merita citit si sigur v-a fi indragit de cei ce sunt fani ai scriiturii mai intunecate.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare