Noaptea culturala japoneza la Universitatea Bucuresti

Vineri noapte am participat la un eveniment despre care auzisem multe si la care chiar vroiam sa merg. Noaptea culturala Japoneza este organizata de studentii de la sectia de Japoneza din cadul Facultatii de Limbi si Literaturi straine din Universitatea Bucuresti si se afla la a a cincea editie.
E un eveniment ce da bine pe hartie, cu multe activitati, de la teatrul, la cor, demosntratii de carate, ceremonia ceaiului si multe workshopuri.
In realitate, mie mi s-a parut cam plicticos. Prima activitate a fost teatrul. S-a explicat ceva despre tipul de teatru jucat insa nu am inteles ce era. E ala la care la final se pune o replica amuzanta si care are ca rezuzita un prosop si un evantai ce poate fi folosit ca foaie si penita de scrisa sau farfurie si betisoare. La explicatii, cineva a tinut fetei un microfon in fata. La piesa, nu s-au ganid la un stativ si atunci nu s-a auzit nimci in sala. Eu le-am auzit pe pitzipoancele de langa mine ce se certau de la autobuz.
A doua activitate a fost corul. Nu ma asteptam sa imi placa atat de mult. Fetele alea sunt foarte talentate
Dupa cor, atasatul cultural al Japoniei, Nabumitsu Takamatsu ne-a invitat sa vizitam Tokyo in 2020, la Jocurile Olimpice si ne-a explicat intr-ul slide lung cum ca Tokyo nu e un oras scump si ne descurcam cu 100 de lei. Din aia 100 de lei, in prezentarea sa, noi puteam sa avem trei mese banale, sa vizitam un parc si niste zone. Nu aveam bani de bilete la muzee, sau landmarckuri. Sa nu mai ziceam ca nu a pus la socoteala cazarea. Sa nu vorbim de zborul pana acolo. Si 100 de lei pe zi, e mult. Lasa ca pana in 2020 strangem noi bani.
Apoi a avut loc o prezentare de dansuri Japoneze. Fetele erau varza. NU cred ca dansul era fara sincron,,,
Mi-a captat atentia un exercitiu de carate. Dureaza 1 minut jumate si lucreaza toate grupele de muschi. Cum sa slabesti intr-un minut jumate de exercitii pe zi. Mi-a trecut repede cand am auzit ca trebuie sa ma lupt cu dusmanii imaginari. Numai asta imi mai lipsea mie acum, sa am inamici imaginari.
Kyudo, arta de tras cu arcul mi-a atras atentia pentru ca nu vazusem niciodata o demostratie live. A fost din pacate prea scurt.


Activitatile din sala de sport s-au incheiat cu Ceremonia Ceaiului, prezentata de Diana. Am stat sa vad ce face ea acolo, cu toate ca nu ma prinde ceremonia asta, dar mi-e draga Diana. Apoi am plecat. N-am mai stat la niciun workshop ca nu mai aveam nici chef si nici rabdare. Workshopurile sunt interesante pentru pustime, eu sunt prea batran pentru ele.
Din toata povestea asta, ma bucur ca le-am revazut pe fetele de la Japoneza: Oana, Crina, Diana si Delia.
O sa vin si la primavara, in Gradina Botanica. E cald, e ziua si nu o sa fiu obosit ca sa fiu ursuz.
Mai multe poze de la eveniment, pe pagina de facebook a blogului, AICI
Pe curand...

Comentarii

  1. Tot ce se face se face din banii studentilor, asa ca nu te astepta la spectacole ca pe Broadway la noaptea japoneza

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Pentru asta exista sponsori :P

      Ștergere
    2. Ah da, toti acei sponsori care stau la coada si asteapta cu nerabdare sa arunce cu bani in activitati culturale.

      Traiesti in Romania, din pacate nu exista astfel de entitati caritabile. Nimeni nu te sponsorizeaza daca nu oferi ceva inapoi. Iar ceea ce se cere, Universitata nu poate sa le dea.

      Ambasada ajuta cat si cum poate, insa cam atat.

      Ștergere
  2. Domnule Horea Sibisteanu,

    In ceea ce priveste piesa de teatru cred ca nu ati fost destul de atent. S-a spus ca piesa este INSPIRATA din Rakugo. Pe langa asta, s-a mai spus si ca in rakugo o singura persoana joaca toate personajele asadar, daca ati fi fost cu adevarat atent, v-ati fi dat seama cu usurinta ca reprezentatia ce a urmat nu era exact rakugo.In legatura cu sonorizarea va dau dreptate, dar ne descurcam cu ce avem.
    Acum am si eu niste mici observatii legate de articolul dumneavoastra.Va sfatuiesc sa verificati ceea ce scrieti inainte sa postati pentru ca am gasit niste mici greseli de tehnoredactare cum ar fi in loc de recuzita "rezuzita" , in loc de gandit "ganid" etc.
    Va respect parerea si ma bucur pentru ca numai afland parerea participantilor vom putea imbunatati acest eveniment pe viitor.

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Acest comentariu a fost eliminat de autor.

      Ștergere
    2. Sorina,
      Invata sa primesti o critica si din greselile unui eveniment sa inveti, ca data viitoare sa-ti iasa mai bine. Am fost cat se poate de atent insa dupa ce s-a luat microfonul, nu s-a mai auzit nimic asa ca in loc sa va aud pe voi, le-am auzit pe fetele de langa mine ce se certau de la chirie.
      Nu aveti aparatura pentru sonorizare? Nu-i nimic. Puneti o prezentare su subtitrarea pe proiectorul pe care il aveati si nu il foloseati in acel moment.
      Eu chiar venisem cu inima deschisa la evenimentul respectiv dar din pacate am ramas cu un gust amar dupa aceea.

      Ștergere
  3. Si eu "vroiam" sa citesc un articol decent cand am intrat pe pagina dar se pare ca am avut pretentii prea mari...of of..de-ar intelege si cei care participa la astfel de evenimente, cat stres se aduna in timpul event-ului si cata munca se depune pentru a iesi bine pe toate planurile. Mai ales ca suntem si studenti la zi, cu toate responsabilitatile de rigoare care ne impiedica, din pacate pentru cei "pretentiosi", sa devenim in cateva luni actori si dansatori profesionisti. De-ar intelege, poate nu ar mai scrie asa "frumos" doar pentru ca e iarna, e noapte si s-au trezit cu fata la perna. Si intr-adevar, totul este pe banii studentilor. Multumim frumos pentru recenzie si un sfat prietenesc si off-topic: invata sa scrii (cu scop).

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare