luni, 15 decembrie 2014

Rashomon

Am mult de recuperat din cultura japoneza. Asa se intampla cand timp de 25 de ani nu o bagi in seama si apoi ai un soc cultural si te fascineaza ceea ce descoperi. Cine stie cat timp mi-ar fi luat sa citesc Rashomon a lui Akutagawa. Stiam de premiile oferite in cistea scriitorului insa nu ma gandisem niciodata sa caut ceva scris de el. Noroc cu Serban Georgescu ca m-a luat odata cu el in masina si am vazut cartea acolo. El citeste cand e blocat in trafic si atunci recitea cartea asta. Am fost curios si am cauta-o. Fiind veche, am gasit o editie e-book insa am avut probleme cu ea. Adobe digital edition nu imi recunostea fromatul ca sa o descarce si dupa ce m-am chinuti in n feluri (calculator pe doua conturi, tableta pe 4 aplicatii), am cedat nervos si le-am scris celor de la elefant despre problema mea, explicandu-le ca am cumparat zeci de e-book-uri de la ei, deci nu se pune problema sa nu stiu cum sa il descarc. Baietii au fost draguti si mi-au trimis cartea in format PDF.
Nu aveam de gand sa o citesc prea curand, pentru ca aveam alte carti ce isi asteptau randul, insa un update la aplicatia de ebook a celor de la elefant.ro, Rashomonul era aolo, alaturi de alte 15 carti pe care nu mi le amintesc sa le fi cumparat/descarcat.
Mi-a placut foarte mult cartea, ce cuprinde cateva povestiri scurte scire de cel ce a pus Japonia pe harta literaturii moderne. Nu stiu de ce, dar povestile lui mi-au adus aminte de Kabuki.
Astazi, cand cautam cate ceva despre carte, am descoperit filmul dupa doua din povestile din volum, film ce a castigat Oscarul si Leul de aur la vremea lui, in 52. 
Asa ca, cat de curand, o sa vad filmul, ca sunt tare curios cum e. La cat de mult mi-a placut atmosfera si scriitura, trebuie sa vad si varianta cinematografica.
E o carte pe care ma bucur ca am descoperit-o si o recomand tuturor celor care nu o stiu (daca mai exista ignoranti din astia ca mine).
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (228) de-ale mele (177) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)