Rashomon

Am mult de recuperat din cultura japoneza. Asa se intampla cand timp de 25 de ani nu o bagi in seama si apoi ai un soc cultural si te fascineaza ceea ce descoperi. Cine stie cat timp mi-ar fi luat sa citesc Rashomon a lui Akutagawa. Stiam de premiile oferite in cistea scriitorului insa nu ma gandisem niciodata sa caut ceva scris de el. Noroc cu Serban Georgescu ca m-a luat odata cu el in masina si am vazut cartea acolo. El citeste cand e blocat in trafic si atunci recitea cartea asta. Am fost curios si am cauta-o. Fiind veche, am gasit o editie e-book insa am avut probleme cu ea. Adobe digital edition nu imi recunostea fromatul ca sa o descarce si dupa ce m-am chinuti in n feluri (calculator pe doua conturi, tableta pe 4 aplicatii), am cedat nervos si le-am scris celor de la elefant despre problema mea, explicandu-le ca am cumparat zeci de e-book-uri de la ei, deci nu se pune problema sa nu stiu cum sa il descarc. Baietii au fost draguti si mi-au trimis cartea in format PDF.
Nu aveam de gand sa o citesc prea curand, pentru ca aveam alte carti ce isi asteptau randul, insa un update la aplicatia de ebook a celor de la elefant.ro, Rashomonul era aolo, alaturi de alte 15 carti pe care nu mi le amintesc sa le fi cumparat/descarcat.
Mi-a placut foarte mult cartea, ce cuprinde cateva povestiri scurte scire de cel ce a pus Japonia pe harta literaturii moderne. Nu stiu de ce, dar povestile lui mi-au adus aminte de Kabuki.
Astazi, cand cautam cate ceva despre carte, am descoperit filmul dupa doua din povestile din volum, film ce a castigat Oscarul si Leul de aur la vremea lui, in 52. 
Asa ca, cat de curand, o sa vad filmul, ca sunt tare curios cum e. La cat de mult mi-a placut atmosfera si scriitura, trebuie sa vad si varianta cinematografica.
E o carte pe care ma bucur ca am descoperit-o si o recomand tuturor celor care nu o stiu (daca mai exista ignoranti din astia ca mine).
Pe curand...

Comentarii

Postări populare