3 pentru Oscar

Saptamana trecuta am reusit sa vad inca trei filme ce sunt nominalizate la Oscar.
Mi-au placut foarte mult, fiecare intre ele surprinzanu-ma cu ceva.
Beginners a castigat Globul de Aur pentru cel mai bun actor in rol secundar, Christopher Plummer care joaca rolulu tatalui ce se declara homosexual la batranete. Filmul de fapt este o poveste de dragoste intre un artist grafician interpretat de Ewan Mc Gregor si o actrita frantuzoaica, Melanie Laurent pe care eu o apreciez de cand am vazut-o in Le Concert (care dupa cum probabil stiti, este unul din filmele mele preferate).
In timp ce tanarul nostru incepe sa se indragosteasca de frumoasa actrita, isi reminteste ultimile luni de viata ale tatului sau, ce murise rapus de cancer. Personajului ii este frica sa iubeasca sau sa fie intr-o relatie pentru ca si-a vazut parintii nefericiti o viata intreaga, insa traind alaturi de tatal sau in ulimile lui luni de viata, si vazandu-l cat e de fericit, acum cand a recunoscut ca e gay, incepe sa prinda curaj sa iubeasca.
Iar eu am fost socat sa il vad pe Plummer intr-un asftel de rol, dar de fapt asta inseamna sa fi un actor mare.
Un citat din film ce mi-a placut: You make me laugh but it's not funny.


The Iron Lady este nominalizat le Oscar pentru Cea mai buna actrita in rol principal - Meryl Streep, castigand in acelasi timp Globul pentru Cea maio buna actrita intr-un rol principal intr-un film de drama.
Meryl Streep o interpreteza ce Margaret Thatcher, prima femeie prim-ministru din Anglia si prim-ministrul cu cel mai lung mandat. Supranumita Domna de Otel, Thatcher a avut un rol important in rederesarea economica a Angliei la finalul secolului trecut si in terminarea Razboiului Rece. Politicile sale dure, de austeritate nu au facut-o atat de populara, insa de curand a fost numita unul din cei mai buni politicieni ai secolului trecut.
Insa filmul ne prezinta o M.T. batrana, singura, ce traieste din amintiri si care nu se mai recunoaste. Pe parcursul catorva zile, timp in care trebuie sa impacheteze hainele raposatului ei sot si sa le dea spre caritate, isi retraieste anii de glorie, realizand ca a castigat mult ca politician dar a pierdut mult ca sotie.
Meryl Steep e geniala ca intotdeauna (nu degeaba e actrita mea principala), schimbarea e totala, are un perfect accept britanic si o voce ce imi aduce aminte de ea in Julie&Julia. Eu ii tin pumnii sa ia Oscarul, cu toate ca nu am vazut filmul My Week with Marylin, pentru care Michelle Williams (cunoscuta din Blue Valentine) a primit Globul pentru cea mai buna actrita in rol principal intr-o comedie sau muzical, iar la Oscar se bate cu Meryl. Apropos, daca stie cineva unde gasesc filmul asta, sa ma ajute.
Si in filmul asta aexistat un citat ce mi-a placut: It used to be about doing something, now is more trying to be something.


De la Martin Scorsese eram obijnuit cu filme ca Shutter Island, Taxi Driver sau Goodfellas dar niciodata nu mi-as fi inchipuit ca ar putea face un film ca Hugo. Filmul mi-a placut foarte mult si isi merita pe deplin Globul pentru regie si spre sa ia si Oscarul (are vreo 11 nominalizari, printre care Regie si Cel mai bun Film) pentru regie, pentru ca imi era dor de un film de genul asta. Imi era dor de un film de aventuri, un film de familie, dar sa fiu bun. Imi imaginez ca filmul in 3D e si mai tare decat cel filmat in cinema pe care l-am vazut eu. Insa povestea si modul in care e pusa in scena sunt geniale, toate datorita lui Scorsese.
Un personaj plin de culoare e politistul din gara interpretat de Sacha Baron Cohen (Borat, Ali G, Bruno), in stitul lui caracteristic.


Pe curand..

Comentarii

Postări populare