Hit vs Șlagăr

Cu toate ca avem cuvantul romanesc care sa defineasca englezismul Hit, nu il folosim. Slagar era pe vremuri, ala lui Dan Spataru (n-a murit piesa asta este hit!) sau a lui Angela Similia, in nici un caz popcornul lui Inna sau Alexandra Stan.
Traim intr-o perioada in care muzica romaneasca e celebra. Toata muzica suna la fel, dar prinde la public, si nu numai aici, ci in toata Europa.
Sunt perioade si perioade. Prin '90 era la moda Hip-Hopul. La Familia si BUG Mafia faceau sezatie. Apoi a fost dance-ul in uniforma: al de Asia, 3SE sau Andre ce se imbracau in unforme de scena. Apoi a veni moda cat toata lumea asculta manele. L.A.m Minodora sau Costi faceau senzatie. Apoi am devenit emo si azi suntem popcornisti.
Insa azi ca sa ai un hit de succes trebuoie sa fi ascultat in mai multe tari, nu numai in Romanica si Moldavia. Inna e superstar peste tot, Akcent place la arabi si rusi si tot asa.
In lumea asta a aparut un nou nume Alex Mica. Baiatul asta care merge la sala ca sa arate bine, a gasit reteta "perfecta" pentru un hit.
1. Ritmul de popcorn.
2. Limba engleza
3.. Refrelul intr-o limba latina (se poarta in portugheza, italiana sau spaniola, dupa cum a ales el)
4. Elementul surptriza: un pic de Reggeton a la Salam. Un pic manelizata ca sa fie sigur ca prinde si la fostii manelisti ce s-au reprofilat.

Sincer pe mine m-a prins.... Doua saptamani, pana imi trece.
Pe curand...

Comentarii

  1. Pe mine nu mă prind aceste genuri, poate în gimnaziu erau anumite formații dance care prindeau la toată lumea și pe care ne scălâmbăiam la petrecerile organizate de școală. Acasă nu ascultam decît la MTV fiindcă aveam casetofon și nu îmi permiteam să cumpăr casete, deci nu mă pot lăuda cu "albume originale". Dar ulterior, din liceu am rămas pe primele iubiri, genuri precum soft-rock, heavy și pop, pop-rock, etc. Era să uit de folk, clasică, etc. Îmi mai plac mult soundtrackurile din anumite seriale și filme.
    Popcornul ăsta pe mine mă obosește, mă agasează. Mi se pare tot la fel și deranjant de ascultat în intimitate sau la birou, într-un bar sau cafenea, când ies la socializat, îl ignor...

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. am si eu Jazz-ul, rock-ul meu, muzica portugheza si alte genuri bune de muzica pe care le ascult atunci cand vreau sa ascult cea de suflet. Cu popcornul ma delectez zi de zi, pe drum, imi da energie cand merg din camin pana in statie si din statie la facultate. Dar ma plictisesc de o melodie dupa o saptamana si nu o mai ascult in veci. Deci nu e muzica de calitate, e de duzina...

      Ștergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare