Snell's Law

Ati auzit vreodata de Legea lui Snell? Dar de A doua lege a refractiei? E unul si acelasi lucru.
Dar de ce va spun despre asta aici? Pentru ca am o poveste amuzanta despre acest lucru.
Saptamana trecuta, la cursul de Ingineria tarmurilor proful ne intreaba daca stim de Legea lui Snell. Toata lumea ridica mana ca stie, eu nu. Atunci se hotaraste sa o explice din nou, tinand sa precizeze ca in Japonia se invata din scoala generala, la orele de fizica, cand se studiaza optica.
Dupa ce o explica ma intreaba din nou daca sigur nu stiam de ea. Imi era foarte cunoscuta, insa numele de Snell nu imi spunea nimic. Ii spun ca am impresia ca in Romania are un alt nume si ma roaga sa ii spun cum secheama. Nu imi aduceam aminte exact insa ii spun ca o sa aflu si o sa ii trimit un mail. Ajuns in laborator ii trimit un e-mail mamei (pentru cei ce nu stiu mama e directoare la o scoala din Bacau) si o rog sa intrebe pe unul din profii de fizica de legea lui Snell. Ii dau linkul de wikipedia ca sa vada despre ce e vorba si o rog sa imi trimita un raspuns cat mai rapid. Spre seara ma suna pe skype si imi spune ca e A doua lege a refractiei si ca profii isi aduc aminte ca au invatat in facultate ca avea mai multe forme, pentre care si cea a lui Snell, dar pentru ca prima data a fost dezvoltata in perioada antichitatii, la noi e numita asa.
Ii trimit mail profului iar saptamana asta la curs, incepe prin a spune ca saptamana trecuta cand a discutat despre legea lui Snell, colegul din Romania o stia dupa un alt nume. Si cum uneori in Europa de Est multe legi poarta nume rusesti (multe legi au aparut in aceasi perioada in mai multe locuri din lume si de multe ori in stiinta Romania foloseste metodele rusesti si nu cele vestice), el s-a gandit ca are in Romania un astfel de nume, insa a fost surprins sa afle ca de data asta nu e asa. Asa ca ma roaga pe mine sa vin in fata clasei si sa explic cum se numeste legea in Romania si de ce. Am ramas afis. Nu cred ca cineva era interesat de aceasta poveste in sala aia de clasa (era un lucru interesant pentru mine ca am aflat ceva nou si pentru prof ca il pasioneaza lucruri de astea, dar studentii aia tot ce vor e sa treaca clasa). Am inceput sa le explic de ce se numeste asa si sa enunt si prima lege ca sa inteleaga despre ce e vorba dar nimeni nu era ineresat. Proful, ca un copil mic, in fata jucariilor de Craciun, ma asculta cu admiratie si ma aproba.
Uite asa acum ma diferentiez pentru prima data in educatie, fata de educatia vestica. Pana acum nu am simtit nicio diferenta, chiar de multe ori am stiut mai multe decat colegii mei din alte tari, insa acum a fost pentru prima data cand a existat o mica bariera.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare