Kobo Abe - Femeia nisipurilor

Zilele astea, in doua seri, am citit cel mai celebru roman al lui Koboa Abe. Romanul e tradus si in romana si publicat la Polirom in 2004 si de Editura Universtul, pentru colectia Cotidianul, in 2006. Si ma gandesc ca daca Universul a venit cu el in 2006 la colectia unui ziar, sigur au avtu ei drepturile de publicat si inainte de '89, cand editura publica romane straine.
Povestea romanului il prezinta pe un profesor ce in zilele lui libere vine sa studieze gandacii de nisip si pentru ca pierde autobuzul, niste sateni il ajuta sa ii gaseasca gazda peste noapte. Insa la scurt timp afla ca a devenit prizonierul lor, intr-un sat cu case de lemn, construite in gropi ce se surpa. Pentru ca daca una din gropi se surpa, tot satul era in pericol, primaria oferea apa, mancare si tigri locuitorilor, cu portia, in functie de cat nisip au cos din groapa. Iar in casele in care nu locuiau multi,  erau prizonieri, ca si protagonistul romanului, ce erau fortati sa munceasca.
Cu toate ca romanul are o atmosfera apasatoare, cu toate ca actiunea se petrece in groapa si povestea se bazeaza pe disperarea persoanjului si pe lupta lui de evadare, povestea mi s-a parut usor statica. M-am tot gandit la Misery de Stephen King, pentru ca povestea e asemanatatoare, si la starea de frica pe care am avut-o cand am citit cartea aceea. Aici nu s-a pus problema. Am citit romanul detasat, interesat de firul povestii, insa fara sa ma simt parte la actiune.
Pe curand...

Comentarii

Postări populare