luni, 10 februarie 2014

Tenth of December

In urma cu ceva timp am ptimit un mail de la o persoana in a caror gusturi am incredere, cu cartea asta electronica. Sa fiu sincer, ea imi trimisese un mail pe care il primise de la cineva si in care scria ca e atasat cea mai noua carte a lui George Saunders, un scriito aclamat la New York. Prietena mea imi scrisese ca nu recomanda pentru ca nu a apucat s-o citeasca, insa o da mai departe. L-am cautat pe wiki si am aflat ca e un scriitor de succes ce publica in reviste celebre, ca New York Times sau GQ, ca e profesor universitar la Syracuse University, unde preda un curs de tehnica literara si ca e multi premiat. Deja ma vedeam in viata mea paralela, aia in care sunt filantrop in New York, citind o schita de George Saunders intr-un ziar de succes
Cu toate aceste coordonate am plecat la drumul lecturii. Din pacate nu mi-a placut. Povestile lui fie sunt pline de conversatii pe principiul "I said/ and then she said and after that I said and she said" si tot asa, fie sunt povesti in care sunt folosite branduri intr-un modobsesiv de repetitiv, chiar deranjant. Imi dau seama ca e un stil ce probabil ca l-a facut celebru, insa nu e pe aceasi lungime de unda cu mine. Din toate povestile din carte, una singura mi-a placut, chiar mult - "The Semplica Girl Diaries" si una asa si asa  - "Home" (Finalista la premiul Bran Stoker in 2011)celalalte m-au obosit si nu asta caut cand citesc o carte, ci din contra. Cartea se aflat in top 10 best 2013 books in New York Times si a primit critici mixte spre pozitive peste ocean.
Pe curand...

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Translate

Faceți căutări pe acest blog

Scriu despre:

japonia (462) carte (227) de-ale mele (176) Facultate (123) filme (108) mancare (85) seriale (79) EU (64) scoala (64) muzica (60) oameni (49) prieteni (49) blog (48) excursie (44) Bacau (41) Iasi (41) Romania (40) funny (37) teatru (36) tv (31) bucuresti (29) Coreea (25) playlist (20) facebook (17) sesiune (17) internet (14) sarbatoare (14) copilarie (12) fashion victim (12) iPhone (12) natura (12) romani (12) politica (11) vacanta (11) Ghibli (9) camin (9) jurnal de calarorie (9) leapsa (9) opinii (9) proza (9) telefon (9) constructii (8) dincolo de metropola (8) literatura (8) transport (8) tren (8) familie (7) fotografie (7) kinki (7) presa (7) traditii (7) google (6) tehnologie (6) 1 mai (5) Atena (5) deviantart (5) iarna (5) petrecere (5) photoblog (5) presesiune (5) prostie (5) psihologie (5) viata (5) Pishinau (4) cadouri (4) cultura (4) despre mine (4) mare (4) poezie (4) raceala (4) servicii (4) Craciun (3) aniversare (3) autocunoatere (3) criza financiara (3) dentist (3) kamakura (3) liceu (3) nikko (3) timp liber (3) yokohama (3) banc (2) capitan planet (2) desene (2) la multi ani (2) memorial (2) metrou (2) obiceiuri (2) postmodernism (2) prietenie (2) prosti (2) scris (2) societate (2) taxi (2) Disneyland (1)