Sarbatori nationale

Luni a fost sarbatoare nationala iar astazi este iarasi. Pentru ca nu stiam ce se sarbatoreste am dat un mic search pe Google si am ramass surprins de ce am aflat.
Dar despre ce am aflat un pic mai tarziu, acum sa revin la ce trebuia sa caut si anume ce am sarbatorit luni si ce sarbatoresc azi. Luni a fost Ziua de respect fata de cei batrani. Aceasta zi libera de la stat se sarbatoreste in a treia zi de luni din luna septembrie din anul 1966.
Astazi sarbatorim echinoptiu si odata cu echinoptiu ii sarbatorim pe cei morti. Aceasta zi se sarbatoreste in Japonia din 1948.

Acum revenind la descoperire. Mi-am zis ca daca tot sunt 2 sarbatori intr-o saptamana, oare cate or fi intr-un an? Mi-am dat seama ca este o exceptie acum dar oricum numarul sarbatorilor legale este mare. Japonezii au 15 zile libere prin lege si ma intreb oare cand mai muncesc si au ajuns asa de departe cu atatea zile libere.
In Romania sunt 7 sarbatori legale, cam jumatate din numarul celeor din Japonia insa numarul de zile libere este de 10. Insa majoritatea zileleor libere sunt sarbatori crestine iar doua dintre ele sunt introduse anul acesta.

Acum sa trecem in revista cand avem liber in Romania:
1-2 ianuarie -Anul Nou
Aprilie-Mai - Pastele - 2 zile
1 Mai - ziua muncii
Mai-iunie - Rusaliile (a 50-a duminica dupa Paste)- sarbatoare introdusa anul acesta
15 august - Adormirea Maicii Domnului - Introdusa tot anul acesta
1 Decembrie - Ziua Nationala a Romaniei
25-26. Craciunul

Si acum la Japonezi:

1 Ianuarie - Anul Nou
a doua zi de luni din ianuarie - Ziua Majoratului (sunt sarbatoriti cei ce au implinit varsta majoratului in anul ce a trecut)
11 Februarie - Ziua nationala (cred, se sarbatoreste infintarea Japoniei ca monarhie)
20 Martie - echinoptiu de primavara - sunt sarbatoriti cei ce traiesc si toate fiintele vi
29 Aprilie- Showa - Sarbatoresc perioada in care au fost condusi de imparatul Showa - Odata cu aceasta zi incepe saptamana de aur
3 Mai - Ziua constitutiei
4 Mai - Ziua verde
5 Mai - Ziua copilului
a treia zi de luni din iulie - Ziua marinei
a treia zi de luni din septembrie - Ziua de respect fata de cei invarsta
23 septembrie - echinoptiu de toamna - ziua mortilor
a doua zi de luni din octombrie - Ziua sportului si a sanatatii
3 Noiembrie - ziua culturii
23 Noiembrie - ziua de multumire a celor ce fac munca fizica
23 Decembrie - Ziua Imparatului.

Au cam in fiecare luna cel putin o sarbatoare legala, mai putin in iunie cand se pare ca muncesc pre branci. Pe langa asta mai au si Saptamna ciresilor infloriti cand au voie prin lege sa bea alcool in spatiile publice (gen parcuri, strazi) cu conditia sa stea sub un cires inflorit. Cica asa il sarbatoresc. Abia astept sarbatoarea aceea :)).
Pe curand...

Comentarii

Postări populare