Treceți la conținutul principal

02:Trenurile

UPDATE: Am pus niste trimiteri la Wiki, cu privire la statiile de tren.

Am tot vrut sa scriu despre trenuri de cand am venit aici. La inceput am spus ca sigur sunt metrouri dar ca ei traduc tren, pentru ca merg pe deasupra. In Atena metroul mergea cand pe dedesupt, cand pedeasupra, insa acum doua zile am mers cu metroul in Tokyo si am aflat diferenta (viteza si pretul).
Sa spunem ca noi avem tramvaie iar ei au trenuri. Gara de tren arata ca o gara de metrou. Plata este insa ca la trenuri la noi: platesti cat mergi, insa nu conteaza cu ce tren mergi. Iti ei biletul din statia x, pana in statia y, il compostezi la bariera de la intrare in gara, iar cand ajungi la desinatie il compostezi din nou. Daca ai platit mai putin bariera tipa si nu se deschide si astfel esti nevoit sa platesti diferenta. Insa cel mai fain lucru e cardul de calatorie. Il cumperi pentru 500 de yeni (100 yeni sunt cam 4 lei, deci 20 de lei) si il incarci ori de cate ori cu cat vrei iar de banii aia mergi.
Pentru mine e cam scump drumul de la camin la facultate pentru ca merg 18 statii, deci biletul costa 260 de yeni. Insa cand voi avea student card id-ul (miercuri) imi voi face abonament pentru aceasta ruta. Imi fac abonament de student cu plimbari nelimitate intre cele doua statii (abonamentul costa cam 3300 de yeni, adica cam 13 calatorii fara abonament). Cardul de calatorie il poti folosii si pentru metrou, cu toate ca este o alta companie si il poti folosii sa iti cumperi de baut de la automatele de suc/apa din statie.
Inauntrul trenului e fix ca in metrou. Ai banci de-a lungul geamurilor iar pe mijloc manere pentru echilibru.
Si acum cateva detalii despre trenuri.
Trenurile sut de 7 feluri: locale, semi-expres, express, semi-rapid, rapid, limited express si inca cateva pe care nu le mai retin. In statia unde stau eu (Hana-koganei) opresc primele trei categorii de tren. Daca aleg sa merg pana in Takananobaba cu un local, opreste in 18 statii, un semi-expres in 8 statii iar un express in 4 statii (in 20 de min ajunge). Nu conteaza de care tren iei, important e sa ooreasca in statia ta si sa ajungi la timp. Odata am luat din Takananobaba un tren Rapid, am coborat in statia dinaintea statiei mele, pentru ca acolo oprea, iar de acolo am luat un local. renurile vin cam odata la maxim 5 minute, insa vine de fiecare data ul altfel de tren.
Sa nu mai spun ca exista vreo 18 lini de tren si indiferent de linie, platesti cu acelasi bilet/card.
Insa ce m-a impresionat cel mai mult este tot omul. Multi dintre voi stiti imaginile din metrou de la Bucuresti cant toata lumea e peste tot iar cand se deschid usile toti sar buluc? Ei, aici nu e asa. Pe panoul care anunta trenul care vine, te anunta cate vagoane si cate usi are. Pe jos, dupa dunga galbena, de care nu poti sa treci, ai bifat locul unde e usa. Si japonezii se aseaza, unul in spatele altuia, intr-un sir, asteptand sa vina trenul la ei. Trenul opreste fix la milimetru iar acolo unde era anuntul ce e usa, acolo si e. Mai intai coboara cei ce au de coborat iar apoi urca cei ce au de urcat.
In tren este interzis sa vorbesti la telefon, insa poti sa scrii mesaje sau sa asculti muzica la casti sau sa navighezi pe net. In capatul fiecarul vagon bamchetele au alta culoare, acolo sunt spatii pentru femei gravide, femei cu copii mici, oameni batrani, cu handicap sau loviti (mana, picior, etc in ghips). Aerul conditionat merge la maxim iar trenul e plin de reclame ce flutura in bataia aerului conditionat.

Pe curand...

Comentarii

  1. da..impresionant cat de ordonati in gandire si in fapte sunt acesti omuleti

    RăspundețiȘtergere

Trimiteți un comentariu

Postări populare de pe acest blog

Balada câcatului moțat

Mărgineanu spunea: Viața e ca părul din cur, scurtă și plină de căcat.

Balada câcatului moțat este una din primele poezii pe care le-am învățat când eram mic. Nu știu dacă era chiar așa, cum o voi scrie mai jos. Ceea ce voi scrie este o combinație din două variante pe care le-am găsit pe net, o variantă ce seamănă cu ceea ce știam eu.

A fost odată un căcat
Micuț obraznic și moțat
Și îl stimau căcații toți
Căci el era cel mai cu moț
Dar într-o zi
Un câine mic şi pricăjit,
S-a dat la el şi... la halit.
A stat un pic, l-a rumegat
Şi l-a făcut din nou căcat.
Era micuţ şi fără moţ.
Râdeau de el căcaţii toţi.

Morala...
Să nu fi mare şi moţat,
Că o s-ajungi din nou căcat.

Pe curând...

M-a facut mama model

Nu mai e un secret ca m-am transforat anul asta. Am slabit 20 si ceva de kilograme, am inceput sa alerg, intr-un final am mers si la sala. Cu alte cuvinte mi-am schimbat modul de viata. Pe langa asta, multe alte lururi s-au schimbat in 2016, an ce a fost destul de pin si de greu pentru mine. Exista doua persoane ce sunt responsabile pentru schimbarile astea si ele sunt Alice si Andrei. Fara cei doi de A nu reuseam sa fiu aici, acum, asa. Stiu ca nu vor lauri insa si-i merita si le multumesc enorm pentru impulsionare, ajutor si incredere. Anul trecut, in articolul ,deja traditional de anul nou, imi doream ca in 2016 sa am grija de imaginea mea, sa slabesc si sa merg la sala. S-au intamplat astea insa lupta nu e terminata. Mai am de dat jos, mai am de modelat. Si de aceea pentru 2017, continui jocul asta al narcisismului si imi doresc sa devin mai increzator in mine, mai focusat pe problemele mele, mai egoist cu timpu meu liber si mai atent cu mine. Ca sunt multe cicatrici ce trebuiesc…

Fluturele monarh si fluturele vice-rege

Fluturele monarh este cea mai raspandita specie de fluturi din America de Nord. Traiesc 8 luni, masculii mor dupa imperechere iar femelele dupa depunerea larvelor. Pana sa se transforme in fluturi se hranesc cu planta unde au fost depuse ouale, laptele cainelui (sau iarba fiarelor), o planta ce ii ajute sa se transforem in omide colorate, sa isi creeze un cocon puternic si sa ajunga fluturi. Planta cu care se hranesc contine substante toxice pentru vertrebrate, de aceea pasarile nu ii mananca.
Fluturele vice-rege, seamana izbitor cu cel monarhm doar ca are doua buline negre pe spatele aripilor. El nu este toxic, dar pentru ca seamana atat de mult cu monarhul, pasarile se feresc sa il manance.
Din aceasta poveste a naturii putem trage multe concluzii sau crea chiar fabule....
Pe curand...