02:Trenurile
UPDATE: Am pus niste trimiteri la Wiki, cu privire la statiile de tren.
Am tot vrut sa scriu despre trenuri de cand am venit aici. La inceput am spus ca sigur sunt metrouri dar ca ei traduc tren, pentru ca merg pe deasupra. In Atena metroul mergea cand pe dedesupt, cand pedeasupra, insa acum doua zile am mers cu metroul in Tokyo si am aflat diferenta (viteza si pretul).
Sa spunem ca noi avem tramvaie iar ei au trenuri. Gara de tren arata ca o gara de metrou. Plata este insa ca la trenuri la noi: platesti cat mergi, insa nu conteaza cu ce tren mergi. Iti ei biletul din statia x, pana in statia y, il compostezi la bariera de la intrare in gara, iar cand ajungi la desinatie il compostezi din nou. Daca ai platit mai putin bariera tipa si nu se deschide si astfel esti nevoit sa platesti diferenta. Insa cel mai fain lucru e cardul de calatorie. Il cumperi pentru 500 de yeni (100 yeni sunt cam 4 lei, deci 20 de lei) si il incarci ori de cate ori cu cat vrei iar de banii aia mergi.
Pentru mine e cam scump drumul de la camin la facultate pentru ca merg 18 statii, deci biletul costa 260 de yeni. Insa cand voi avea student card id-ul (miercuri) imi voi face abonament pentru aceasta ruta. Imi fac abonament de student cu plimbari nelimitate intre cele doua statii (abonamentul costa cam 3300 de yeni, adica cam 13 calatorii fara abonament). Cardul de calatorie il poti folosii si pentru metrou, cu toate ca este o alta companie si il poti folosii sa iti cumperi de baut de la automatele de suc/apa din statie.
Inauntrul trenului e fix ca in metrou. Ai banci de-a lungul geamurilor iar pe mijloc manere pentru echilibru.
Si acum cateva detalii despre trenuri.
Trenurile sut de 7 feluri: locale, semi-expres, express, semi-rapid, rapid, limited express si inca cateva pe care nu le mai retin. In statia unde stau eu (Hana-koganei) opresc primele trei categorii de tren. Daca aleg sa merg pana in Takananobaba cu un local, opreste in 18 statii, un semi-expres in 8 statii iar un express in 4 statii (in 20 de min ajunge). Nu conteaza de care tren iei, important e sa ooreasca in statia ta si sa ajungi la timp. Odata am luat din Takananobaba un tren Rapid, am coborat in statia dinaintea statiei mele, pentru ca acolo oprea, iar de acolo am luat un local. renurile vin cam odata la maxim 5 minute, insa vine de fiecare data ul altfel de tren.
Sa nu mai spun ca exista vreo 18 lini de tren si indiferent de linie, platesti cu acelasi bilet/card.
Insa ce m-a impresionat cel mai mult este tot omul. Multi dintre voi stiti imaginile din metrou de la Bucuresti cant toata lumea e peste tot iar cand se deschid usile toti sar buluc? Ei, aici nu e asa. Pe panoul care anunta trenul care vine, te anunta cate vagoane si cate usi are. Pe jos, dupa dunga galbena, de care nu poti sa treci, ai bifat locul unde e usa. Si japonezii se aseaza, unul in spatele altuia, intr-un sir, asteptand sa vina trenul la ei. Trenul opreste fix la milimetru iar acolo unde era anuntul ce e usa, acolo si e. Mai intai coboara cei ce au de coborat iar apoi urca cei ce au de urcat.
In tren este interzis sa vorbesti la telefon, insa poti sa scrii mesaje sau sa asculti muzica la casti sau sa navighezi pe net. In capatul fiecarul vagon bamchetele au alta culoare, acolo sunt spatii pentru femei gravide, femei cu copii mici, oameni batrani, cu handicap sau loviti (mana, picior, etc in ghips). Aerul conditionat merge la maxim iar trenul e plin de reclame ce flutura in bataia aerului conditionat.
Pe curand...
Am tot vrut sa scriu despre trenuri de cand am venit aici. La inceput am spus ca sigur sunt metrouri dar ca ei traduc tren, pentru ca merg pe deasupra. In Atena metroul mergea cand pe dedesupt, cand pedeasupra, insa acum doua zile am mers cu metroul in Tokyo si am aflat diferenta (viteza si pretul).
Sa spunem ca noi avem tramvaie iar ei au trenuri. Gara de tren arata ca o gara de metrou. Plata este insa ca la trenuri la noi: platesti cat mergi, insa nu conteaza cu ce tren mergi. Iti ei biletul din statia x, pana in statia y, il compostezi la bariera de la intrare in gara, iar cand ajungi la desinatie il compostezi din nou. Daca ai platit mai putin bariera tipa si nu se deschide si astfel esti nevoit sa platesti diferenta. Insa cel mai fain lucru e cardul de calatorie. Il cumperi pentru 500 de yeni (100 yeni sunt cam 4 lei, deci 20 de lei) si il incarci ori de cate ori cu cat vrei iar de banii aia mergi.
Pentru mine e cam scump drumul de la camin la facultate pentru ca merg 18 statii, deci biletul costa 260 de yeni. Insa cand voi avea student card id-ul (miercuri) imi voi face abonament pentru aceasta ruta. Imi fac abonament de student cu plimbari nelimitate intre cele doua statii (abonamentul costa cam 3300 de yeni, adica cam 13 calatorii fara abonament). Cardul de calatorie il poti folosii si pentru metrou, cu toate ca este o alta companie si il poti folosii sa iti cumperi de baut de la automatele de suc/apa din statie.
Inauntrul trenului e fix ca in metrou. Ai banci de-a lungul geamurilor iar pe mijloc manere pentru echilibru.
Si acum cateva detalii despre trenuri.
Trenurile sut de 7 feluri: locale, semi-expres, express, semi-rapid, rapid, limited express si inca cateva pe care nu le mai retin. In statia unde stau eu (Hana-koganei) opresc primele trei categorii de tren. Daca aleg sa merg pana in Takananobaba cu un local, opreste in 18 statii, un semi-expres in 8 statii iar un express in 4 statii (in 20 de min ajunge). Nu conteaza de care tren iei, important e sa ooreasca in statia ta si sa ajungi la timp. Odata am luat din Takananobaba un tren Rapid, am coborat in statia dinaintea statiei mele, pentru ca acolo oprea, iar de acolo am luat un local. renurile vin cam odata la maxim 5 minute, insa vine de fiecare data ul altfel de tren.
Sa nu mai spun ca exista vreo 18 lini de tren si indiferent de linie, platesti cu acelasi bilet/card.
Insa ce m-a impresionat cel mai mult este tot omul. Multi dintre voi stiti imaginile din metrou de la Bucuresti cant toata lumea e peste tot iar cand se deschid usile toti sar buluc? Ei, aici nu e asa. Pe panoul care anunta trenul care vine, te anunta cate vagoane si cate usi are. Pe jos, dupa dunga galbena, de care nu poti sa treci, ai bifat locul unde e usa. Si japonezii se aseaza, unul in spatele altuia, intr-un sir, asteptand sa vina trenul la ei. Trenul opreste fix la milimetru iar acolo unde era anuntul ce e usa, acolo si e. Mai intai coboara cei ce au de coborat iar apoi urca cei ce au de urcat.
In tren este interzis sa vorbesti la telefon, insa poti sa scrii mesaje sau sa asculti muzica la casti sau sa navighezi pe net. In capatul fiecarul vagon bamchetele au alta culoare, acolo sunt spatii pentru femei gravide, femei cu copii mici, oameni batrani, cu handicap sau loviti (mana, picior, etc in ghips). Aerul conditionat merge la maxim iar trenul e plin de reclame ce flutura in bataia aerului conditionat.
Pe curand...
da..impresionant cat de ordonati in gandire si in fapte sunt acesti omuleti
RăspundețiȘtergere