Waseda University Entrance Ceremony


Sunt dator de ieri cu un articol despre festivitatea de incepere a scolii. Ieri a fost o zi lunga si eram atat de obosit incat spre seara m-am ametit foarte tare de la doua doze de jumatate de litru de sake cu suc de lamaie si grapefruit.
A fost o zi emotioananta ce a inceput undeva pe la 9 jumatate cu o ceremonie pentru studentii IPSE (studentii straini din cadrul facultatilor tehnice de la Waseda). Dupa un discurs de jumatate de ora a decanilor celor tri facultati a urmat o masa in care sa discutam intre noi si cu profesorii IPSE. Profesorii IPSE sunt toti abslolventi de Waseda, ce candva erau ca noi, niste studenti straini, ce au iubit atat de mult tara asta incat au ramas aici si au ajuns profesori. O mare parte sunt sin SUA, cativa din Asia (China, Taiwan, etc), o profesoara din Bulgaria, unul din Rusia, din Belgia, Anglia, Italia. Am stat de vorba cu prodecanul facultatii, prodecan ce este espert in Tzunami, ce a avut un student la master de la Iasi, am discutat cu profa din Bulgaria si cu proful din Rusia.
Apoi am avut vreo doua ore la dispozitie sa facem ce vrem pana incepea marea ceremonie, in auditoriu. Am facut un tur al bibliotecii (este atat de frumoasa) apoi ne-am intersat de cluburi studentesti ca in acea zi era o prezentare generala a lor, am mancat si apoi am participat la ceremeonie. Pompoasa, fiecare decan in robe, cu un discurs in Japoneza al rectorului si unul in Engleza a unui profesor american, cel ce a infintat programul international la Waseda, cu muzica sinfonica si cu Imnul Alma Mater al universitatii. Imnul a fost destul de ciudat, pe langa melodia odioasa trei tipi urlau si faceau miscari gen de razboi. A fost ceva nou. Asa ca am cautat imnul pe net si il postez mai jos

Comentarii

Postări populare